Телефон за съдействие в Япония и уебстраници с полезна информация във връзка с коронавирус
04 Февруари 2020Японската национална туристическа организация (Japan National Tourist Organization – JNTO) информира, че е открила „гореща“ телефонна линия (24 ч.) за предоставяне на туристическа информация или за оказване на помощ при инциденти и извънредни ситуации, включително относно коронавирус, както следва:
- Japan visitor hotline: +81 50-3816-2787 (обслужване на английски, китайски и корейски език).
В допълнение, предлагаме следните линкове към уебстраници, съдържащи полезна тематична информация:
информация от Токийското правителство (Tokyo Metropolitan Government):
https://www.metro.tokyo.lg.jp/english/topics/2020/0128_00.html
- практическа информация относно вземането на предпазни мерки срещу общоинфекциозни заболявания в Япония:
практическа информация относно медицинското обслужване и достъпа до лекарства в Япония:
https://www.himawari.metro.tokyo.jp/qq13/qqport/tomintop/
(достъпна на мандарин, английски и корейски език след селектиране в горната част на сайта);
- информация от японската медия NHK World:
https://wwwnhk.or.jp/nhkworld/en/news/tags/82/
- информация от Световната здравна организация:
https://who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public
Срещу разпространението на коронавирус и от Република Маршалови острови (РМО) са предприети следните мерки, в сила от 24 януари 2020 г.:
- всички пристигащи в РМО следва да попълнят специален здравен формуляр;
- преди датата на влизането си в РМО, всички пристигащи, които са започнали пътуването си от КНР или са преминали транзитно през КНР, следва да са прекарали поне 14 дни в държава, която не е класифицирана като поразена от коронавируса, съгласно приложения списък. Ако това изискване не е спазено, въпросното лице няма да получи разрешение за влизане в РМО.
При нужда от съдействие, българските граждани могат да се обърнат към посолството на Република България в Токио на следните телефони за връзка: на тел.: +81 3 3465 1021 и в извънработно време на тел.: + 81 80 7966 5608.
Сигнали и молби за съдействие при бедствени ситуации на български граждани се приемат денонощно и на телефонните линии на Дирекция "Ситуационен център": +359 2 948 24 04; +359 2 971 38 56 или имейл: crisis@mfa.
МВнР препоръчва на българските граждани, при пътувания в чужбина, да се възползват от възможността да се регистрират в рубриката "Пътувам за…” на следния адрес: (https://mfa.bg/bg/embassyinfo).
Вижте още съобщения от: