Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Индия

Последна актуализация 25 Юли 2018Дипломатически представителства

Индекс на риска

Ниво 1: Без особени препоръки

1

Моля изберете вида на вашия паспорт

Обикновен паспорт: необходима е виза

Дипломатически паспорт: не е необходима виза

Служебен паспорт: не е необходима виза

Република Индия

Посолство на Република България в Република Индия

Адрес: 16/17 Chandragupta Marg, Chanakyapuri, New Delhi – 110021

Телефон: +911126115550

Факс: +911126876190

Работно време: понеделник до петък, от 09:00 ч. до 18:00 ч.; обедна почивка от 13:00 ч. до 14:00 ч.

e-mail: [email protected], [email protected]

website: www.mfa.bg/embassies/india

Телефон за консулски въпроси: +911126115549

Телефон за директна връзка с Консулска служба: +911124121054

e-mail на Консулска служба: [email protected]

Приемно време на Консулска служба: понеделник, сряда и четвъртък от 09:30 до 12:30 часа, като визи се поставят всеки ден от 12:00 до 12:30 часа

Дежурен телефон в извънработно време: +919910999498

 

Български почетни консули в страната

Г-н Вишамбар Саран (Mr. Vishambhar Saran)
гр. Колката (Калкута), консулски окръг: територията на щатите Западен Бенгал, Бихар, Джаркханд и Ориса
Адрес: VISA House, 8/10 Alipore Road, Kolkata 700027, West Bengal, India
Тел.: +9133 30119000
Факс: +9133 30119002
Е-mail: [email protected]

Д-р Ядугири Киран Кумар (Dr. Yadugiri Kiran Kumar)
гр.Хайдерабад, консулски окръг щат Андхра Прадеш
Адрес: 50-B, Journalist Colony, Near Apollo Cross, Film Nagar, Jubilee Hills, Hyderabad – 500 096, Andhra Pradesh, India
Тел.: +91 40 6613 5000; +91 40 6613 6000
Факс: +91 40 6613 9000
Е-mail: [email protected]

Г-н Винай Рохидас Патил (Vinay R. Patil)
гр. Мумбай, консулски окръг щата Махараштра
Samruddha Resources Limited
6th Floor, ‘A’ Block, Shivsagar Estate
Dr. Annie Besant Road, Worli
Mumbai – 400 018
Tel. No.: 022 – 66619000
Fax No.: 022 – 66619090
Email id: [email protected]
Website: www.samruddha.net

Посолство на Република Индия в София
Адрес: ул. „Алфред Нобел” 4, ПК 1113, гр. София                    
Телефон:  +359 2 963 56 75
Факс: +359 2 963 56 86
e-mail: [email protected]
website:  http://www.indembsofia.org/

Обща информация

Местна валута

Индийска рупия (INR)

Считано от 9 ноември 2016 г., банкнотите с номинал 500 и 1000 индийски рупии са изтеглени от обръщение. В обръщение са пуснати банкнота от 2 000 индийски рупии и нова банкнота от 500 индийски рупии. В Индия няма валидна банкнота от 1000 рупии.

Съвети към пътуващите за Индия

Във връзка със зачестили случаи на нападения и опити за сексуално насилие на жени, вкл. и чужденки, пътуващи в Индия, българското посолство в Делхи препоръчва на дамите да не пътуват сами в страната. Съветваме българките да не използват градски транспорт вечерно време, да избягват изолирани места и да се съобразяват с местните традиции по отношение на облеклото.

Престъпност и сигурност

Обстановката в Индия е относително спокойна, но са чести случаите на обществени протести, седящи стачки и др.

Съществува повишена заплаха от терористични акции на обществени места – оживени търговски центрове и пазари, туристически обекти и забележителности, кина, влакове, автобуси, храмове и др.

Често срещано престъпление по отношение на чужденците са дребните кражби. Регистрирани са случаи на упояване на чужденци с наркотици чрез предлагана им от непознати лица храна и/или напитки.

През последните години спрямо чужденци са отбелязани случаи на отвличания, изнасилване, насилие и убийства, включително на верска основа.

Митнически изисквания 

Митнически изисквания за Индия можете да изтеглите от ТУК.

Движение по пътищата

Движението на автомобилите е в лявата лента на пътното платно.

Здравеопазване

Индийската страна не изисква задължителни ваксини, освен ваксина против жълта треска за лица, посетили през последните 6 дни държави, в които е разпространено това заболяване (главно африкански и латиноамерикански държави).

Дизентерия, хепатит, ХИВ/СПИН, инфекциозни болести, малария, денге-треска и др. са разпространени заболявания в Индия.

За актуална информация за задължителни и/или препоръчителни ваксини може да се обръщате към Регионалните здравни инспекции в страната. Ваксина за жълта треска се поставя в следните регионални здравни инспекции:Столична регионална здравна инспекция; РЗИ Варна; РЗИ Бургас; РЗИ Плевен; РЗИ Пловдив; РЗИ Благоевгради РЗИ Русе

В големите градове в страната функционират редица частни клиники, които поддържат високи стандарти на обслужване, при сравнително високо заплащане. 

Документи за пътуване и визов режим

За притежателите на обикновен паспорт е необходима виза за влизане на територията на Република Индия. Виза може да бъде заявена пред посолството на Република Индия в София или електронно, чрез достъп до интернет страницата https://indianvisaonline.gov.in/visa/tvoa.html . Чрез посочения електронен адрес могат да бъдат заявени три тип виза - т. нар. e-Tourist виза, e-Medical виза, e–business виза.

Пътуващите за Индия следна да имат паспорт с валидност от минимум 6 месеца, считано от датата на влизане в страната. При наличие на валидна индийска виза в паспорт с изтекла валидност, визата може да бъде използвана, ако се представи нов валиден паспорт.

Алгоритъм на действие за e-Tourist виза:

1. Попълване на електронен формуляр;

2. Заплащане на такса от 48 щ.д. за граждани на Република България;

3. Получаване на одобрение;

4. Задължително разпечатване на хартия на полученото одобрение;

5. Пристигане на едно от определените 24 летищав страната, на които се обработва е-Tourist виза -  Ахмедабад, Амритсар, Багдогра, Бангалор, Каликут Ченай, Чандигарх, Кочин, Коимбатор, Делхи, Гаяа, Гоа, Гувахати, Хайдерабад, Джайпур, Калкута, Лукноу, Мангалор, Мумбай, Нагпур, Пуне Тиручирапали, Тривандрум, Варанаси; и три пристанища – Кочин, Гоа, Мангалор.

6. Събиране на биометрични данни от граничните служители;

7. Полагане на виза;

8. Влизане на територията на Република Индия.

Приложими условия спрямо заявителите на е-Tourist виза:

· Паспортът на лицето трябва да има валидност поне 6 (шест) месеца след датата на влизане в страната;

· Визата може да се заяви между 4 и 120 дни преди самото пътуване, например, ако гражданин заяви виза на 1 септември, възможни дати за пътуване са 5 септември до 2 януари;

· Валидността на визата ще бъде 60 дни, считано от датата на пристигане;

· Влизане на територията на Република Индия може да бъде осъществено единствено през горецитираните 24 летища и 3 пристанища. Излизане от Република Индия може да бъде осъществено от всяко ГКПП;

· Цел на пътуването може да бъде туризъм, среща с приятели или роднини, краткотрайно лечение, бизнес;

· Пътуващите трябва да имат билет отиване и връщане или билет, с който да продължат пътуването си, както и достатъчно средства за престоя си в Република Индия;

· Върху таксата от 48 щ.д. се начисляват 2.5 % банкови такси. Таксата не подлежи на връщане независимо от решението по заявлението;

· е-Tourist виза може да се ползва само два пъти в годината;

· Издадената е-Tourist виза, е-Business виза са двукратни, e-Medical виза е трикратна. Електронните визи не подлежат на удължаване или промяна на основанието и не са валидни на определени територии с ограничен достъп -http://mha1.nic.in/foreigDiv/PAP.html

· В случай на нужда за допълнителна информация могат да бъдат използвани телефон 0091 11 24300666 или e-mail - [email protected]

Считано от 2 юли 2009 г. притежателите на валидни български дипломатически и служебни паспорти могат да влизат, излизат и да преминават транзит през територията на Република Индия без виза за краткосрочни визити с престой до 90 (деветдесет) дни в рамките на всеки 6 (шест) месеца.

Съгласно индийското законодателство промяна на вида на визата (напр. от туристическа в студентска или в бизнес и обратно) не може да бъде осъществена на място в Индия; при необходимост от такава промяна чужденците следва да напуснат страната и да кандидатстват отново за съответния тип виза в посолство на Индия.

В крайни случаи и след доказване на необходимост, престоят по визата може да бъде продължен на място в регионалната служба за регистрация на чужденци - РСРЧ (Foreigners Regional Registration Office – FRRO), преди да е изтекла визата.

Посещаващите Индия с туристическа виза, на които е било разрешено повторно влизане в страната преди изтичане на двумесечния период от последното им отпътуване, са задължени да се регистрират в РСРЧ в срок до 14 дни.

Чужденците, които влизат в Индия със студентска, работна, изследователска, медицинска или мисионерска виза със срок на валидност повече от 180 дни, задължително трябва да се регистрират в РСРЧ в срок до 14 дни след влизането си в страната независимо от продължителността на престоя си.

Внимание!
В паспорта Ви трябва да има поне една цяла свободна страница, за да може върху нея да бъде положена входната виза за страната. На гърба на тази страница не следва да има друга положена по-рано виза, освен печати от граничен контрол.

Практически съвети

Препоръчително е посещаващите Индия български граждани да се регистрират в посолството в Делхи лично, по телефона или с имейл.

Препоръчително е да се направи медицинска застраховка с по-високо покритие.

Необходимо е да се проявява внимание за предпазване от кражба на личните документи, пари и ценни вещи. Препоръчително е да се направят фотокопия на паспорта, на индийската виза и на самолетния билет, които да се съхраняват на различно от оригиналите място.

Във връзка със заплахата от терористични действия в Индия, във всички по-големи хотели, туристически обекти и др.се прилагат засилени мерки за сигурност, вкл. лична проверка и проверка на лични вещи. Необходимо е при тези случаи  българските граждани да сътрудничат на проверяващите длъжности лица.

Препоръчително е да се избягват многолюдни места, демонстрации, митинги от граждански или религиозен характери да се проявява наблюдателност по отношение на съмнителни пакети и други предмети, както и при осъществяването на контакти с индийски и други граждани.

Препоръчително е да се избягват случайни контакти, посещения на неосветени и безлюдни места във вечерните часове. Препоръчва се движение в група. Облеклото трябва да е по-скоро консервативно, особено за жените, предвид зачестилите случаи на сексуално насилие срещу чужденки.

Да не се следват съвети на непознати лица, представящи се за туристически агенти или на таксиметрови шофьори за необходимост от промяна във вашия план за пътуване в Република Индия, поради посочени от същите лица извънредни обстоятелства – безредици, фестивали, стачки и т.н. Истинността на тези твърдения да се проверява, чрез обаждане на дежурен мобилен телефон на ДП Делхи.

Необходимо е специално разрешение от индийското правителство за пътуване в индийските щати Сикким, Аруначал Прадеш, Уттаранчал, Нагаленд, Манипур и Мизорам, за Андаманските и Никобарските острови, както и за някои райони в индийските щати Джамму и Кашмир, Раджастан и Химачал Прадеш. Молбите за получаване на такова разрешение трябва да се подават при кандидатстване за виза в индийското посолство значително време (поне два месеца) преди планираното пътуване. Възможно е молба за такова разрешение да бъде подадена и след пристигане в Индия в МВР на Индия или в някои от офисите на FRRO.

Българските граждани, които пътуват в индийския щат Джамму и Кашмир, в районите в непосредствена близост до границата с Пакистан и в североизточните индийски щати следва да се осведомят предварително за конкретната обстановка там и възможните проблеми със сигурността.

По време на престоя в Индия следва да се консумира само фабрично бутилирана вода или преварена вода, както и лед от такава вода. Плодовете и зеленчуците следва да се измиват старателно ида се подсушават преди консумация. Не се препоръчва консумацията на храна, която не е преминала през термична обработка. Следва да се избягват нехигиенични ресторанти и хранителни павилиони на улицата.

Препоръчително е да се избягва контакт с улични животни, тъй като са приносители на сериозни заболявания. Особено внимателно да се подхожда към маймуните, които могат да бъдат много агресивни при опит да откраднат храна или вещи.

При посещение на храмове следва да се носи прилично облекло, покриващо рамената и краката; обувките се събуват преди влизане в храма. В повечето случаи не е допустимо да се заснемат религиозни обекти.

При постъпване в духовен център – ашрам, да се отчита необходимостта от спазване на високи хигиенни норми в ежедневния живот. При доброволно даряване на лични финансови средства на ашрам или религиозен учител - гуру, възстановяването им при поискване от дарителя зависи най-вече от волята на получилия дарението. 

Трябва да се избягва приемането на местни медикаменти, при участие в курсове по традиционна медицина – аюрведа или йога.

Консулски услуги

Какво могат да направят за Вас консулските служители:

  • Защита на правата и интересите на българските граждани, на българските юридически лица и на лицата от български произход в Индия и в другите държави на акредитация – Бангладеш, Непал, Малдивите и Шри Ланка, в съответствие с българското законодателство и международните договори, които са в сила за Република България, в границите, допустими от международното право и обичаи, както и законодателството на Индия и на другите държави на акредитация;
  • Консултиране на физически и юридически лица по въпроси от областта на консулската дейност или от значим обществен интерес, или на български граждани, изпаднали в беда;
  • Консултиране на български физически и юридически лица относно представителството на техните интереси в следствени и съдебни дела, при наложени ограничения за влизане на територията на Индия, Бангладеш, Непал, Малдивите и Шри Ланка, при издирване на наследства/ наследници и др. на територията на държавите на акредитация;
  • Приемане, обработване и изпращане на компетентните български институции на заявления за издаване на български документи за самоличност (паспорт, лична карта и СУМПС);
  • Приемане и обработване на декларации за обявяване за невалидни на български документи за самоличност; приемане на невалидни български документи за самоличност с последващо информиране на компетентните български институции;
  • Приемане и обработване на молби за издаване на временни паспорти на български граждани с изгубени или откраднати документи, и на  удостоверения за завръщане в България на чужденец; издаване на заместващите документи за пътуване след получаване на съответното разрешение от компетентните български институции;
  • Съставяне на Актове за установени административни нарушения по Закона за българските документи за самоличност;
  • Изготвяне на удостоверения, служебни бележки и др. в рамките на компетенциите на посолството;
  • Приемане и обработване на молби за установяване на българско гражданство и ЕГН, за вписване на ЕГН в НБД „Население” и за избор/ промяна на постоянен и настоящ адрес в Република България;
  • Приемане и обработване на молби за приемане или възстановяване на българско гражданство или за освобождаване от българско гражданство;
  • Приемане и обработване на съобщения по гражданско състояние и на документи за сключване на граждански брак в посолството;
  • Извършване на преводи и заверки на подписа на преводача на документи по гражданско състояние и заверки на подписа на преводача на други документи и книжа съгласно разписаните компетенции;
  • Нотариални удостоверявания на подписи и на преписи / копия;
  • Приемане и обработка на молби за издаване на български визи;
  • Предоставяне на информация за реда и условията за издаване на визи;
  • приемане на искания и съдействие за оказване на помощ на български граждани и чужденци, изпаднали в беда на територията на Индия, Бангладеш, Непал, Малдивите и Шри Ланка;
  • Защита на интересите  на български физически и юридически лица при извънредни обстоятелства (природни бедствия, терористични атентати и др.) и на правата на български граждани – жертви на трафик, с цел сексуална или друга форма на експлоатация, и др.;
  • Предоставяне на информация за български граждани, които са задържани и/или изтърпяващи присъди „лишаване от свобода” на територията на държавите на акредитация;
  • Представляване на интересите на малолетни и непълнолетни лица и лица с ограничена дееспособност, недееспособни лица в рамките на международните обичаи и законодателството на Индия, Бангладеш, Непал, Малдивите и Шри Ланка;
  • Издирване на български граждани или на лица от български произход на територията на Индия, Бангладеш, Непал, Малдивите и Шри Ланка по молба на български физически или юридически лица при наличие на законен интерес и в рамките на международните обичаи и законодателството на тези държави;
  • Оказване на помощ на екипажите на морски и речни кораби, плаващи под знамето на Република България и на въздухоплавателни средства, регистрирани в Република България, в рамките на международните обичаи и законодателството на приемащите държави; при необходимост – приемане на декларации за пътуване на кораби, оформяне на корабни документи и разрешаване на спорове между капитана, командния състав, моряците и пътниците, доколкото това се предвижда от законодателството на Република България;
  • Предоставяне на информация за пострадали, задържани, починали или загинали български граждани на територията на Индия, Бангладеш, Непал, Малдивите и Шри Ланка;
  • Предоставяне на информация за процедурите и необходимите документи и оказване на съдействие за репатриране в България или за извършване на погребение/ служебно погребение в тези държави в случай на смърт на български гражданин;
  • В случаите на арест – посещение на консулското длъжностно лице при задържания български гражданин; предоставяне на информация и съдействие на близките на задържаното лице да го посетят в затвора; усилия за гарантиране на същото отношение към задържания български гражданин както към гражданите на приемащата страна;
  • Предоставяне на актуална информация при пътуване към и от държавите на акредитация;
  • Приемане на искания за достъп до обществена информация и предоставяне на информация по въпроси, свързани с българските документи за самоличност (паспорт, лична карта и СУМПС), с възможностите за възстановяване или придобиване на българско гражданство, с гражданското състояние, по въпроси на гражданството, апостили, легализации, извършването на преводи на документи и на заверки на подписа на преводач и др. нотариални дейности в съответствие с разписаните компетенции;
  • В извънредни случаи при изпаднали в беда български граждани и след като техни близки внесат необходимата сума в касата на МВнР, посолството ще изплати на лицето съответната сума. 

 

Легализации и заверки

България и Индия са страни по Хагската конвенция за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични документи от 1961 г.  Това налага съставените във всяка една от двете страни документи/актове да бъдат снабдени с печат "апостил" на съответното министерство на външните работи, както и да бъдат преведени и заверени по надлежния ред, за да послужат пред властите на другата държава.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация