Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Обединени арабски емирства

Последна актуализация 12 Януари 2024Дипломатически представителства

Индекс на риска

Ниво 2: Повишено внимание (осведомете се подробно за актуалната обстановка в страната)

2

Моля изберете вида на вашия паспорт

Обикновен паспорт: не е необходима виза

Дипломатически паспорт: не е необходима виза

Служебен паспорт: не е необходима виза

Обединени арабски емирства

Посолство на Република България в Абу Даби
Адрес: Al-Nahayan Camp Area, Jafn Street, Villa 6, Abu Dhabi, P.O.Box 73541
Телефон: 00971 2 6443381; 00971 2 6443383; 00971 2 6443384
Email: [email protected]
Website: www.mfa.bg/embassies/uae

Генерално Консулство на Република България в Дубай, ОАЕ
Обслужва Дубай и Северните емирства (Шаржа, Ажман, Ум ал Куейн, Рас Ал Хайма и Фуджейра).
Адрес: Jumeirah Road, Villa №18, Dubai, U.A.E.; P.O. Box 72535
Телефон: +971 4 3442419
Факс: +971 4 3442341
Ел. поща: [email protected] 
Уебсайт: www.mfa.bg/embassies/uaegc

Дежурен телефон за спешни и нетърпящи отлагане случаи в извънработно време: +971 50 452 2728

Служба по търговско-икономическите въпроси (със седалище в Абу Даби):
Телефон: +971 2 644 3381; +971 2 644 3383; +971 2 644 3384
Ел. поща: [email protected]; [email protected] 
Приемно време на консулската служба:
Понеделник: от 09.30 до 13.00 ч.
Вторник: неприемен ден
Сряда: от 09.30 до 13.00 ч.
Четвъртък: от 09.30 до 13.00 ч.
Петък: от 09.30 до 13.00 ч.
Консултации по телефона (в т.ч. по визови въпроси): +971 4 3442419 Понеделник, Сряда, Четвъртък и Петък, от 11.00 до 13.00 часа.

Документи за визи се приемат само след предварително записан час. Часове за прием могат да се запишат чрез електронна поща: [email protected] или лично, на място в консулската служба. Апликантите могат да подадат документи само в деня и часа, указани при потвърждението от страна на консулска служба.

 

 

Обща информация

Ниво на сигурност:
Потенциални заплахи за тероризъм не са изключени за района на Близкия изток, в това число и за ОАЕ. На пътуващите се препоръчва да проявяват внимание, когато се намират на обществени места, търговски и туристически обекти, където обикновено се събират повече хора.

ОАЕ се считат за една от държавите с най-ниска престъпност в Близкия изток. Въпреки това са възможни отделни прояви на джебчийство в големите търговски центрове, пазарите и мероприятията с масово струпване на хора. Препоръчително е да не се приемат напитки, цигари и др. от непознати лица, както и да не се използват нелицензирани таксиметрови и др. транспортни услуги.

Здравеопазване:
Не се препоръчва използването за питейни цели на вода от чешмата. Високата влажност и повишеното съдържание на пясък и прахови частици във въздуха са рискова предпоставка за лица, страдащи от високо кръвно, сърдечносъдови проблеми или хронични заболявания на дихателните пътища.

За използването на медицинските центрове в ОАЕ от краткосрочно пребиваващи в страната чужденци е необходимо пътуващите да разполагат с предварително сключена медицинска застраховка. В противен случай  разходите за медицинско обслужване се покриват на място.

При регистрация заа продължително пребиваване в страната се извършват редица медицински тестове за ХИВ, СПИН, туберколоза и хепатит „В”. Сертификати, издадени извън страната, не се признават. При положителен резултат на теста, чужденецът подлежи на депортиране от ОАЕ.

Пътниците, пристигащи в Абу Даби и Дубай вече не са длъжни да представят сертификат за ваксинация или PCR тестове. Препоръчва се на пътуващите транзитно през летищата в ОАЕ да се запознаят с конкретните COVID-19 изисквания на страната, явяваща се крайна дестинация на тяхното пътуване.

Същевременно, от 07.11.2022 г. отпадна изискването за задължително носене на маски във всички публични места в страната, с изключение на здравните заведения.

Също така, представянето на зелен сертификат от мобилното приложение “AlHosn” отпадна като изискване при посещението на публични места в Абу Даби (в Дубай представянето на сертификат при посещение на публични места отпадна като изискване още в предходните месеци).

Пътуващите към ОАЕ български граждани могат да получат допълнителна информация на следните линкове: https://www.etihad.com/en-ae/travel-updates/abu-dhabi-travel-information?initLoginDisable=true 

и https://www.emirates.com/ae/english/help/covid-19/dubai-travel-requirements/tourists/ 

Особености на местното законодателство:
Обичаите и законите в ОАЕ са във висока степен съобразени с религиозните норми на исляма. В периода на свещения за мюсюлманите месец Рамадан са забранени употребата на храна и напитки (вкл. вода или дъвчене на дъвка), пушенето на обществени места и в автомобилите, като в повечето търговски центрове са изградени указани за целта места за хранене за туристи. От туристите се очаква да не носят предизвикателно облекло (къси поли, къси панталони и др.). По време на всички мюсюлмански празници на пътуващите се препоръчва проявата на уважително отношение към местните религиозни традиции. Забранено е проповядването на обществени места на друга религия освен исляма. Изповядането на друга религия е допустимо и се осъществява в одобрените от властите религиозни храмове.

Употребата и притежаването и на най-малки количества наркотични вещества (вкл. по-малки от 0,1 г) са строго забранени и се наказват с лишаване от свобода. Установяването на наркотични вещества в кръвта, извършено чрез вземане на кръвна проба или по друг път, се счита за притежаване на наркотици и е наказуемо. Транзитни пътници под въздействието на наркотични вещества също могат да бъдат задържани.

Алкохолни напитки се сервират само в лицензирани ресторанти и заведения. Видимо неадекватно поведение на обществени места, настъпило в резултат на злоупотреба с алкохол, е наказуемо. Пребиваващите продължително в страната чужденци - немюсюлмани имат право на лиценз за закупуване и домашна употреба на алкохол. В емирството Шарджа са забранени консумацията и пренасянето на алкохол (в багаж или автомобил).

Управлението на МПС след употреба и на минимално количество алкохол е сериозно престъпление. Застраховката Ви може да бъде обявена за невалидна в подобни случаи, а финансовите загуби и претенции се заплащат от шофьора-нарушител.

Демонстрирането на неприлични жестове, груб език и обидно поведение на обществени места е наказуемо. Не се допуска демонстрирането на обществени места на жестове и поведение на привличане, като целуване, прегръщане и др. Не съществуват специални органичения за жени. Жените могат да управляват автомобили и да се движат свободно и без придружители на обществени места.

Не е прието да се снимат местни жители без тяхното изрично разрешение. Забранено е снимането с фотоапарат или мобилен телефон на сгради на ведомства, военни бази, пристанища, летища, дипломатически и консулски представителства, индустриални обекти и др. Местните власти изземват фотоапарата и налагат санкция, като при разследване на деянието на чужденците се отнемат документите за пътуване и им се налага забрана да напускат страната.

Поддържането на извънбрачни сексуални връзки е наказуемо. Хомосексуалните връзки и поведение са наказуеми. Внасянето на порнографски материали е незаконно.

Митнически изисквания:

Особено внимание е необходимо при пренасянето за лично ползване на лекарства, като вносът на редица допустими в България медикаменти е забранен в ОАЕ. На посочения линк може да бъде намерен списък на лекарствата и медикаментите, които са обект на ограничения при внасяне в страната, съгласно изискванията на Министерството на здравеопазването на ОАЕ:
https://mohap.gov.ae/assets/download/f7b33a59/ANNEX%20TO%20TRAVELLERS%20GUIDELINES.pdf.aspx 

На пътуващите лица, които не принадлежат към мюсюлманското вероизповедание, се допуска вносът на до 4 л. алкохол в ОАЕ.

Забранено е внасянето на електронни цигари, включително за лично ползване.

Допълнителна информация за митническите изисквания в ОАЕ можете да изтеглите от ТУК.

Движение по пътищата:
Българските СУМПС се признават в ОАЕ от юли 2018 г. само ако се използват от пътуващи, които са български граждани. При дългосрочен престой в ОАЕ е допустима подмяната на българско СУМПС с емиратско без да е необходимо да се полага изпит за правоспособност. ОАЕ са сред страните подписали Конвенцията за движение по пътищата - Виена, 1968г.

Равнището на сигурност по пътищата е добро. Шофирането изисква постоянно внимание и стриктно спазване на знаците и ограниченията на скоростта. Преминаването на червен светофар от водач на МПС може да доведе до високи глоби и затвор до един месец, особено ако нарушението е създало опасност за произшествие.

При пътно – транспортно произшествие е необходимо да се спазват правилата на емирството, в което се намирате. В Абу Даби не следва да местите колата си до пристигане на полицията, даже ако се пречи на  движението. В Дубай  можете  да преместите колата си  само, ако  причинявате затруднения на движението. В другите емирства  колата може да бъде преместена, ако инцидентът е лек и двете страни в него са се договорили  за отговорността по него. Счита се за сериозно нарушение напускането на произшествието преди идването на полицията.

Даже  незначителни прояви на раздразнение по време на шофиране, като груби жестове, могат да доведат до сериозни санкции.

Междуградските магистрали са безплатни. Само на емиратската магистрала Е 11, в определени участъци се прилага системата „SALIK” за тол-такси. “SALIK”  –стикер може да бъде закупен от всяка бензиностанция. Първоначалната му стойност е 100 дирхама и за активирането му е необходимо да се създаде акаунт на адрес: www.salik.gov.ae/en Всяко преминаване на автомобила през съответния тол-гейт се таксува автоматично с 4 дирхама.

При влизане в централната част на Абу Даби (острова) по всички пътища се прилага системата “DARB” за тол-такси. Всички пътуващи, следва предварително да се регистрират и създадат акаунт на адрес: https://darb.itc.gov.ae/RucWeb/login, след което да депозират определена сума в онлайн порфейл, като към момента не съществува алтернатива на плащането по електронен път. При преминаване през съответния тол-гейт от портфейла се удържат автоматично 4 дирхама.

Считано от 1 ноември 2016 г. се прилага закон, съгласно който напускането на територията на ОАЕ се извършва само след заплащане на всички дължими глоби.

Местна валута:
Дирхам (AED)
1 USD = 3.67 AED (официално фиксиран курс). Кредитни карти VISA, MASTER CARD, AMERICAN EXPRESS и DINERS CLUB се приемат в повечето хотели, търговски центрове и магазини. Валутата трябва да се обменя само в банки и обменните бюра, като обмяната извън тях е наказуема.

Документи за пътуване и визов режим

Съгласно споразумение от 6-ти май 2015 г. гражданите на ЕС (с изключение на гражданите на Обединеното кралство и на Ирландия, които не са страни по споразумението) - притежатели на валиден обикновен паспорт или на дипломатически, служебен, официален или специален паспорт, издаден от държава-членка на ЕС, както и гражданите на ОАЕ - притежатели на валиден паспорт или на дипломатически, служебен, официален или специален паспорт, издаден от ОАЕ, се освобождават от задължението да притежават визи за краткосрочно пребиваване, когато влизат и пребивават на територията на другата договаряща страна за срок до 90 дни, за всеки период от 180 дни към датата на влизането.

Изискванията за работни и дългосрочни визи остават непроменени. За започване на работа е необходимо да се влезе в страната с предварително издадено специално разрешение за работа.

Внимание!

- Задграничният Ви паспорт следва да бъде валиден минимум 6 месеца към момента на пътуването.

- Местните власти не допускат влизането на територията на ОАЕ с временен паспорт, издаден от българско дипломатическо представителство. Допуска се само напускането на страната с временен паспорт, издаден от генералното консулство на Република България в Дубай.

С писмо от 1 юни 2018 г. до авиокомпаниите, осъществяващи полети до и от ОАЕ, емиратските власти са съобщили за въвеждането на нови правила за пътуване на малолетни и непълнолетни лица, както и за пътуване, при което малолетното или непълнолетно лице се придружава само от единия родител.

При пътуване на малолетни и непълнолетни чуждестранни граждани на ГКПП на международните летища в ОАЕ е необходимо да се представя издадено от родителите (съответно от настойниците или попечителите) пълномощно за пътуване, в което са вписани постоянният адрес на пътуващия/пътуващите и адресът по пребиваване в ОАЕ, включително данни за посрещащите/приемащите лица.

Изискването ще се прилага и в случай, че малолетните и непълнолетните чуждестранни граждани се придружават от трето лице.

На ГКПП допълнително следва да се представи и копие от удостоверението за раждане на пътуващия малолетен/непълнолетен.

В случай на придружаване от родител, чието фамилно име е различно от името на малолетното или непълнолетното лице, трябва да се представи копие от удостоверение за раждане, от което да е видна роднинската връзка между лицата.

Към момента от ОАЕ няма въведена задължителна форма за пълномощното, което следва да се представя при граничния контрол на международните летища. Властите не са съобщили и дали е необходима заверка на документите.

Не е налице и изискване за език на пълномощното, като следва да се очаква, че ще се приемат документи, издадени на английски и/или арабски език, съответно преводи. Препоръчва се ползването на многоезични извлечения от актовете за раждане.

В случай на основателни съмнения, местните власти си запазват правото да откажат достъп на лица до територията на ОАЕ и да депортират пътуващите малолетни и/или непълнолетни чуждестранни граждани.

Повече подробности и допълнителна актуална информация биха могли да бъдат получени от авиокомпанията, с която се планира осъществяването на полета на малолетното или непълнолетно лице.

Консулски услуги

Български лични документи:

Първи паспорт на лице до 14 год. възраст:
- лично присъствие на двамата родители и детето (ако не е възможно, виж Важно);
- валидни паспорти/лични карти на родителите – в оригинал и фотокопие;
- българско удостоверение за раждане на детето с вписано в него ЕГН – в оригинал и фотокопие; за лица придобили българско гражданство след раждането си е необходимо да представят чуждестранния си акт за раждане;
- заявление за издаване на документ за самоличност на български гражданин (по образец) - попълнено предварително на български език. Подава се от родителите/законните представители на детето, които подписват заявлението. В полето за подпис под снимката не се полагат подписи нито на детето, нито на родителите;
- за лица придобили българско гражданство се прилага и:
- удостоверение за постоянен адрес в Република България - постоянният адрес се заявява лично или с нотариално заверено изрично пълномощно в съответната община в Република България (чл.92 и чл. 95, ал.2 от Закона за гражданска регистрация /ЗГР/). Постоянният адрес може да е частен или служебен /община Столична, гр. София, район Средец, ул.Леге № 6/, но задължително условие е да се намира на територията на Република България. Удостоверението за постоянен адрес трябва да съдържа всички реквизити, т.е да е подписано и подпечатано от кмета и заверено по надлежния ред в съответната община.
- копие на указ и/или удостоверения за придобиване на българско гражданство от Министерство на правосъдието на Република България;
- копие на национален паспорт.

Втори и следващ паспорт на лице до 14 год. възраст:
- лично присъствие на двамата родители и детето (ако не е възможно, виж Важно );
- валидни паспорти/лични карти на родителите – в оригинал и фотокопие;
- българско удостоверение за раждане на детето с вписано в него ЕГН – в оригинал и фотокопие; за лица придобили българско гражданство след раждането си е необходимо да представят чуждестранния си акт за раждане.
- заявление за издаване на документ за самоличност на български гражданин (по образец) - попълнено предварително на български език. Подава се от родителите/законните представители на детето, които подписват заявлението. В полето за подпис под снимката не се полагат подписи нито на детето, нито на родителите;
- предходен паспорт на лицето - в оригинал и фотокопие. Ако е загубен, повреден или унищожен или ако не е върнат в 3-месечен срок след изтичане на неговата валидност се налага глоба по реда на чл. 80 и чл. 81 от Закона за българските лични документи. Допълнително се подават и:
- декларация по чл. 17, ал. 1 от Правилника за издаване на българските лични документи;
- удостоверителен документ за тези обстоятелства (ако има такъв), издаден от компетентните полицейски органи.

Паспорт на лице от 14 до 18 год. възраст:
- лично присъствие на двамата родители и детето (ако не е възможно, виж Важно );
- валидни паспорти/лични карти на родителите – в оригинал и фотокопие;
- българско удостоверение за раждане на лицето с вписано в него ЕГН – в оригинал и фотокопие; за лица придобили българско гражданство след раждането си е необходимо да представят чуждестранния си акт за раждане.
- заявление за издаване на документ за самоличност на български гражданин (по образец) - попълнено предварително на български език. Заявлението се подава лично и се подписва от непълнолетния заявител в определеното за това място, а двамата родители изразяват съгласието си като полагат подпис върху заявлението пред консулския служител;
- предходен паспорт на лицето - в оригинал и фотокопие. Ако е загубен, повреден или унищожен или ако не е върнат в 3-месечен срок след изтичане на неговата валидност се налага глоба по реда на чл. 80 и чл. 81 от Закона за българските лични документи. Допълнително се подават и:
- декларация по чл. 17, ал. 1 от Правилника за издаване на българските лични документи;
- удостоверителен документ за тези обстоятелства (ако има такъв), издаден от компетентните полицейски органи.
- За лица придобили българско гражданство се прилага и:
- удостоверение за постоянен адрес в Република България - постоянният адрес се заявява лично или с нотариално заверено изрично пълномощно в съответната община в Република България (чл.92 и чл. 95, ал.2 от Закона за гражданска регистрация /ЗГР/). Постоянният адрес може да е частен или служебен /община Столична, гр. София, район Средец, ул.Леге № 6/, но задължително условие е да се намира на територията на Република България. Удостоверението за постоянен адрес трябва да съдържа всички реквизити, т.е да е подписано и подпечатано от кмета и заверено по надлежния ред в съответната община.
- копие на указ и/или удостоверения за придобиване на българско гражданство от Министерство на правосъдието на Република България.
- копие на национален паспорт.

Паспорт на лице от 18 до 58 год. възраст:
- лично присъствие на заявителя;
- заявление за издаване на документ за самоличност на български гражданин (по образец) - попълнено предварително на български език. Подава се лично от заявителя и се подписва от него в определеното за това място; българско удостоверение за раждане на лицето с вписано в него ЕГН – в оригинал и фотокопие; за лица придобили българско гражданство след раждането си е необходимо да представят чуждестранния си акт за раждане.
- валиден/изтекъл: паспорт, лична карта, СУМПС или българско удостоверение за раждане с вписано в него ЕГН (в оригинал и фотокопие). Ако предишният паспорт е загубен, повреден или унищожен или ако не е върнат в 3-месечен срок след изтичане на неговата валидност се налага глоба по реда на чл. 80 и чл. 81 от Закона за българските лични документи. Допълнително се подават и:
- декларация по чл. 17, ал. 1 от Правилника за издаване на българските лични документи;
- удостоверителен документ за тези обстоятелства (ако има такъв), издаден от компетентните полицейски органи.
- За лица придобили българско гражданство се прилага и:
- удостоверение за постоянен адрес в Република България - постоянният адрес се заявява лично или с нотариално заверено изрично пълномощно в съответната община в Република България (чл.92 и чл. 95, ал.2 от Закона за гражданска регистрация /ЗГР/). Постоянният адрес може да е частен или служебен /община Столична, гр. София, район Средец, ул.Леге № 6/, но задължително условие е да се намира на територията на Република България. Удостоверението за постоянен адрес трябва да съдържа всички реквизити, т.е да е подписано и подпечатано от кмета и заверено по надлежния ред в съответната община.
- копие на указ и/или удостоверения за придобиване на българско гражданство от Министерство на правосъдието на Република България.
- копие на национален паспорт.

Паспорт на лице от 58 до 70 год. възраст:
- лично присъствие на заявителя;
- заявление за издаване на документ за самоличност на български гражданин (по образец) - попълнено предварително на български език. Подава се лично от заявителя и се подписва от него в определеното за това място;
- валиден/изтекъл: паспорт, лична карта, СУМПС или българско удостоверение за раждане с вписано в него ЕГН (в оригинал и фотокопие). Ако предишният паспорт е загубен, повреден или унищожен или ако не е върнат в 3-месечен срок след изтичане на неговата валидност се налага глоба по реда на чл. 80 и чл. 81 от Закона за българските лични документи. Допълнително се подават и:
- декларация по чл. 17, ал. 1 от Правилника за издаване на българските лични документи;
- удостоверителен документ за тези обстоятелства (ако има такъв), издаден от компетентните полицейски органи.

Паспорт на лице над 70 год. възраст:
- лично присъствие на заявителя;
- заявление за издаване на документ за самоличност на български гражданин (по образец) - попълнено предварително на български език. Подава се лично от заявителя и се подписва от него в определеното за това място;
- валиден/изтекъл: паспорт, лична карта, СУМПС или българско удостоверение за раждане с вписано в него ЕГН (в оригинал и фотокопие). Ако предишният паспорт е загубен, повреден или унищожен или ако не е върнат в 3-месечен срок след изтичане на неговата валидност се налага глоба по реда на чл. 80 и чл. 81 от Закона за българските лични документи. Допълнително се подават и:
- декларация по чл. 17, ал. 1 от Правилника за издаване на българските лични документи;
- удостоверителен документ за тези обстоятелства (ако има такъв), издаден от компетентните полицейски органи.

• Паспорт на лице с трайно намалена работоспособност или с вид и степен на увреждане 50% и над 50%:
- лично присъствие на заявителя;
- заявление за издаване на документ за самоличност на български гражданин (по образец) - попълнено предварително на български език. Подава се лично от заявителя и се подписва от него в определеното за това място;
- валиден/изтекъл: паспорт, лична карта, СУМПС или българско удостоверение за раждане с вписано в него ЕГН (в оригинал и фотокопие). Ако предишният паспорт е загубен, повреден или унищожен или ако не е върнат в 3-месечен срок след изтичане на неговата валидност се налага глоба по реда на чл. 80 и чл. 81 от Закона за българските лични документи. Допълнително се подават и:
- декларация по чл. 17, ал. 1 от Правилника за издаване на българските лични документи;
- удостоверителен документ за тези обстоятелства (ако има такъв), издаден от компетентните полицейски органи.
- експертно решение на ТЕЛК /Териториална експертна лекарска комисия/ или на НЕЛК /Национална експертна лекарска комисия/ – в оригинал и фотокопие.

Важно ! Присъствието само на единия родител е възможно, когато:
1. бъде представено в оригинал изрично нотариално заверено пълномощно от отсъстващия родител за издаване на паспорта;
2. другият родител е лишен от родителски права, удостоверено със съдебно решение;
3. бъде представено съдебно решение, в което изрично е записано, че родителят може да подаде документи за издаване на паспорт на детето без съгласието на другия родител;
4. документ, удостоверяващ, че вторият родител е починал /смъртен акт/;
5. акт на български или на чуждестранен съд, потвърден от български съд, че другият родител е в неизвестност;
6. ако бащата е неизвестен и това може да бъде удостоверено с документ.

Срок и доставяне на готови български лични документи:
В случай, че апликантите са покрили изискванията на съответните нормативни актове и информацията е обработена от българските компетентни органи, то заявителят може да получи издадения български личен документ в Генералното консулство в Дубай. Тъй като в ГК няма редовна дипломатическа поща с Република България, към настоящият момент съществува само възможността за бърза поръчка, която е със срок на получаване на документа 30 дни, но само в случай, че апликантът ще използва услуга на DHL.

Доставка на нови лични документи в чужбина с DHL:
Заплащането на куриерската услуга към DHL се извършва само след като заявлението бъде одобрено и бъде извършено плащане на услугата за издаване на заявения документ за самоличност, чрез виртуалния ПОС терминал на Автоматизираната информационна система за електронни услуги на МВнР. Куриерската услуга към DHL следва да бъде заплатена по банков път само когато сте избрали да ползвате „Бърза услуга“.
Услугата може да бъде заплатена от един човек, а от нея да се възползват до 8 души. Предплатената куриерска услуга не предполага и не включва по-бързото изготвяне на заявените от Вас лични документи.
Цената за доставка с DHL до Генералното консулство в Дубай възлиза на 92.41 лева (47.25 евро). Цената е фиксирана в договор между министерството на външните работи в София и компанията DHL.
Сумите за услугата се превеждат на следната банкова сметка:

1. За плащане в евро (EUR):
Beneficiary: DHL EXPRESS BULGARIA EOOD
Beneficiary’s IBAN No: BG40UNCR70001523563800
Beneficiary’s Bank: UniCredit Bulbank AD
BIC/SWIFT Code: UNCRBGSF
Beneficiary’s Bank Address: 7, Sveta Nedelya square, Sofia 1000, Bulgaria

2. За плащане в лева (BGN):
Beneficiary: DHL EXPRESS BULGARIA EOOD
Beneficiary’s IBAN No: BG94UNCR70001523563798
Beneficiary’s Bank: UniCredit Bulbank AD
BIC/SWIFT Code: UNCRBGSF
Beneficiary’s Bank Address: 7, Sveta Nedelya square, Sofia 1000, Bulgaria

Като информация (основание) за плащането задължително изпишете: BDS_името на града_Вашето име (пример: BDS Stockholm_Ivan Ivanov Ivanov). Това е необходимо, за да може плащането да бъде разпознато като Ваше плащане за изпращане на изготвени лични документи и да бъде потвърдено от финансовия отдел на куриерската фирма.

Получаване на издаден нов паспорт може да бъде извършено също и в Република България, ако това е заявено при подаване на документите, лично или чрез упълномощено лице – с изрично нотариално заверено пълномощно или от лице, данните на което са вписани в заявлението при подаване. Упълномощеното лице следва да получи издадения документ за самоличност от Дирекция „Български документи за самоличност”, гр. София, бул. „Княгиня Мария Луиза” № 48 след представяне на свой документ за самоличност и връщане на предходния паспорт.

Получаване:
Новите документи се получават лично в консулска служба, а по изключение – от упълномощено лице с изрично нотариално заверено пълномощно или от лице, данните за което са вписани при подаване на заявлението. Попълва се съответната графа за получаване в заявлението, и се полага подпис.
Паспортите на лица до 18-годишна възраст се получават лично от родител, или упълномощено от родителите лице, удостоверяващ своята самоличност с паспорт или лична карта. Същият следва да покаже и удостоверението за раждане на детето в оригинал. Неговите имена и данни се записват.
Старите документи (лична карта и/или паспорт) се обявяват за невалидни, което се отразява в системата на МВР и не могат да бъдат използвани.
При получаване на издадения нов паспорт, предходният паспорт следва да бъде върнат в консулската служба. Лице, което има необходимост от представяне на визи или гранични печати, положени в паспорта, може да го задържи след изтичане срока на валидност, като го представи в консулската служба и подаде искане по образец / Приложение № 7 към чл. 32, ал. 2 от ПИБЛД/ Лицето е длъжно да върне документа в срок до 3 месеца след отпадане на заявената необходимост.

Първа лична карта на лице от 14 до 16 год. възраст:
- лично присъствие на единият от родителите и детето;
- валидни паспорт/лична карта на присъстващият родител – в оригинал и фотокопие;
- българско удостоверение за раждане на детето с вписано в него ЕГН – в оригинал и фотокопие; за лица придобили българско гражданство след раждането си е необходимо да представят чуждестранния си акт за раждане.
- заявление за издаване на документ за самоличност на български гражданин (по образец) - попълнено предварително на български език. Заявлението се подава лично и се подписва от непълнолетния заявител в определеното за това място, а неговият родител изразява съгласието си като полага подпис върху заявлението в присъствието на служител на консулска служба;
- За лица придобили българско гражданство се прилага и:
- удостоверение за постоянен адрес в Република България - постоянният адрес се заявява лично или с нотариално заверено изрично пълномощно в съответната община в Република България (чл.92 и чл. 95, ал.2 от Закона за гражданска регистрация /ЗГР/). Постоянният адрес може да е частен или служебен /община Столична, гр. София, район Средец, ул.Леге № 6/, но задължително условие е да се намира на територията на Република България. Удостоверението за постоянен адрес трябва да съдържа всички реквизити, т.е да е подписано и подпечатано от кмета и заверено по надлежния ред в съответната община.
- копие на указ и/или удостоверения за придобиване на българско гражданство от Министерство на правосъдието на Република България.
- копие на национален паспорт.

• Лична карта на лице от 18 до 58 год. възраст:
- лично присъствие на заявителя;
- заявление за издаване на документ за самоличност на български гражданин (по образец) - попълнено предварително на български език. Подава се лично от заявителя и се подписва от него в присъствието на служител на консулска служба на определеното за това място;
- валиден/изтекъл: паспорт, лична карта, СУМПС или българско удостоверение за раждане с вписано в него ЕГН - в оригинал и фотокопие. Ако личната карта е загубена, повредена или унищожена, или ако не е върната в 30 дневен срок след изтичане на нейната валидност се налага глоба по реда на чл. 80 и чл. 81 от Закона за българските лични документи. Допълнително се подават и:
- декларация по чл. 17, ал. 1 от Правилника за издаване на българските лични документи;
- удостоверителен документ за тези обстоятелства (ако има такъв), издаден от компетентните полицейски органи.
- За лица придобили българско гражданство, които кандидатстват за първа лична карта се прилага и:
- удостоверение за постоянен адрес в Република България - постоянният адрес се заявява лично или с нотариално заверено изрично пълномощно в съответната община в Република България (чл.92 и чл. 95, ал.2 от ЗГР). Постоянният адрес може да е частен или служебен /община Столична, гр. София, район Средец, ул.Леге № 6/, но задължително условие е да се намира на територията на Република България. Удостоверението за постоянен адрес трябва да съдържа всички реквизити, т.е да е подписано и подпечатано от кмета и заверено по надлежния ред в съответната община.
- чуждестранния акт за раждане.
- копие на указ и/или удостоверения за придобиване на българско гражданство от Министерство на правосъдието на Република България.
- копие на национален паспорт.

Лична карта на лице от 58 до 70 год. възраст:
- лично присъствие на заявителя;
- заявление за издаване на документ за самоличност на български гражданин (по образец) - попълнено предварително на български език. Подава се лично от заявителя и се подписва от него в определеното за това място;
- валиден/изтекъл: паспорт, лична карта, СУМПС или българско удостоверение за раждане с вписано в него ЕГН - в оригинал и фотокопие. Ако личната карта е загубена, повредена или унищожена или ако не е върната в 30 дневен срок след изтичане на нейната валидност се налага глоба по реда на чл. 80 и чл. 81 от Закона за българските лични документи. Допълнително се подават и:
- декларация по чл. 17, ал. 1 от Правилника за издаване на българските лични документи;
- удостоверителен документ за тези обстоятелства (ако има такъв), издаден от компетентните полицейски органи.
За лица придобили българско гражданство, които кандидатстват за първа лична карта се прилага и:
- удостоверение за постоянен адрес в Република България - постоянният адрес се заявява лично или с нотариално заверено изрично пълномощно в съответната община в Република България (чл.92 и чл. 95, ал.2 от ЗГР). Постоянният адрес може да е частен или служебен /община Столична, гр. София, район Средец, ул.Леге № 6/, но задължително условие е да се намира на територията на Република България. Удостоверението за постоянен адрес трябва да съдържа всички реквизити, т.е да е подписано и подпечатано от кмета и заверено по надлежния ред в съответната община.
- чуждестранния акт за раждане.
- копие на указ и/или удостоверения за придобиване на българско гражданство от Министерство на правосъдието на Република България.
- копие на национален паспорт.

• Лична карта на лице над 70 год. възраст /безсрочна/:
- лично присъствие на заявителя;
- заявление за издаване на документ за самоличност на български гражданин (по образец) - попълнено предварително на български език. Подава се лично от заявителя и се подписва от него в определеното за това място;
- валиден/изтекъл: паспорт, лична карта, СУМПС или българско удостоверение за раждане с вписано в него ЕГН - в оригинал и фотокопие. Ако личната карта е загубена, повредена или унищожена или ако не е върната в 30 дневен срок след изтичане на нейната валидност се налага глоба по реда на чл. 80 и чл. 81 от Закона за българските лични документи. Допълнително се подават и:
- декларация по чл. 17, ал. 1 от Правилника за издаване на българските лични документи;
- удостоверителен документ за тези обстоятелства (ако има такъв), издаден от компетентните полицейски органи.
- За лица придобили българско гражданство, които кандидатстват за първа лична карта се прилага и:
- удостоверение за постоянен адрес в Република България - постоянният адрес се заявява лично или с нотариално заверено изрично пълномощно в съответната община в Република България (чл.92 и чл. 95, ал.2 от ЗГР). Постоянният адрес може да е частен или служебен /община Столична, гр. София, район Средец, ул.Леге № 6/, но задължително условие е да се намира на територията на Република България. Удостоверението за постоянен адрес трябва да съдържа всички реквизити, т.е да е подписано и подпечатано от кмета и заверено по надлежния ред в съответната община.
- чуждестранния акт за раждане.
- копие на указ и/или удостоверения за придобиване на българско гражданство от Министерство на правосъдието на Република България.
- копие на национален паспорт.

• Лична карта на лице с трайно намалена работоспособност или с вид и степен на увреждане 50% и над 50%:
- лично присъствие на заявителя;
- заявление за издаване на документ за самоличност на български гражданин (по образец) - попълнено предварително на български език. Подава се лично от заявителя и се подписва от него в определеното за това място;
- валиден/изтекъл: паспорт, лична карта, СУМПС или българско удостоверение за раждане с вписано в него ЕГН - в оригинал и фотокопие. Ако личната карта е загубена, повредена или унищожена или ако не е върната в 30 дневен срок след изтичане на нейната валидност се налага глоба по реда на чл. 80 и чл. 81 от Закона за българските лични документи. Допълнително се подават и:
- декларация по чл. 17, ал. 1 от Правилника за издаване на българските лични документи;
- За лица придобили българско гражданство, които кандидатстват за първа лична карта се прилага и:
- удостоверение за постоянен адрес в Република България - постоянният адрес се заявява лично или с нотариално заверено изрично пълномощно в съответната община в Република България (чл.92 и чл. 95, ал.2 от ЗГР). Постоянният адрес може да е частен или служебен /община Столична, гр. София, район Средец, ул.Леге № 6/, но задължително условие е да се намира на територията на Република България. Удостоверението за постоянен адрес трябва да съдържа всички реквизити, т.е да е подписано и подпечатано от кмета и заверено по надлежния ред в съответната община.
- чуждестранния акт за раждане.
- копие на указ и/или удостоверения за придобиване на българско гражданство от Министерство на правосъдието на Република България.
- копие на национален паспорт.
- удостоверителен документ за тези обстоятелства (ако има такъв), издаден от компетентните полицейски органи.
- експертно решение на ТЕЛК (Териториална експертна лекарска комисия) или на НЕЛК (Национална експертна лекарска комисия) - в оригинал и фотокопие;

Получаване:

Новите документи се получават лично в консулската служба, а по изключение – от упълномощено лице с изрично нотариално заверено пълномощно или от лице, данните за което са вписани при подаване на заявлението. Попълва се съответната графа за получаване в заявлението и се полага подпис.
Лична карта /лк/ на лица до 18-годишна възраст се получават лично от единия родител, удостоверяващ своята самоличност с паспорт или лична карта или от лице изрично посочено в заявлението за БЛД или с нотариално заверено пълномощно. Същият следва да покаже и удостоверението за раждане на детето в оригинал. Неговите имена и данни се записват.
Върнатите от апликантите документи (лична карта и/или паспорт) се обявяват за невалидни, което се отразява в системата на МВР, и не могат да бъдат използвани.
При получаване на издадената нова лична карта, задължително предходната лк следва да бъде върната в консулската служба.
Получаване на издадена нова ЛК може да бъде извършено и в Република България, лично или чрез упълномощено лице – с изрично нотариално заверено пълномощно или от лице, данните на което са вписани в заявлението при подаване. Упълномощеното лице може да получи издадения документ за самоличност от Дирекция „Български документи за самоличност”, гр. София, бул. „Княгиня Мария Луиза” № 48 след представяне на свой документ за самоличност и връщане на предходния паспорт.

Консулската служба към Посолството на Обединените арабски емирства (ОАЕ) в София е стартирала своята дейност и предоставя услуги на български и чуждестранни граждани. Всички български документи, за които е необходима и се изисква легализация при ползването им в ОАЕ, следва първо да бъдат заверявани в Консулската служба към емиратското Посолство в София и после легализирани в Министерство на външните работи и международното сътрудничество (Ministry of Foreign Affairs and International Cooperation - MOFAIC).

Обръщаме внимание, че MOFAIC е престанало да приема за легализация български документи (дипломи, удостоверения за раждане, товарителници и др.), които нямат заверка от Посолството на ОАЕ в София.

Непроменен остава режимът за легализация на емиратски документи, които е необходимо да послужат в България. Те трябва да бъдат легализирани първо в MOFAIC, а после в Генералното консулство на Република България в Дубай.
При необходимост от уточнения - [email protected]

Заверки и легализации:

Обединените арабски емирства не са се присъединили към Хагската конвенция. По тази причина документи, издадени от български институции, се признават в ОАЕ само когато върху тях има положен печат на Министерството на външните работи на Република България. След това документът трябва да бъде преведен на английски или арабски език, а преводът да бъде заверен в отдел „Заверки и легализации” на Министерството на външните работи. Генералното консулство на България в Дубай заверява печата и заверката на превода на българското външно министерство, а неговият печат се заверява от Министерството на външните работи на ОАЕ.

Документи, издадени от институции в ОАЕ, се признават в Република България само когато върху тях или в приложение към тях е поставен в оригинална форма печат на Консулския отдел на Министерството на външните работи на ОАЕ. Така издадените документи, придружени със заверка от Генералното консулство, е необходимо да бъдат преведени на български език.

Подробна информация за условията за заверка и легализация на документи може да намерите на следния линк: https://www.mfa.bg/bg/uslugi-patuvania/konsulski-uslugi/zaverki-legalizacia/obshta-informatsia

Към Генералното консулство има акредитирани преводачи, чиито преводи се заверяват в консулска служба:

- Надя Христова – 00971 50 63 75 704  е-mail: [email protected]
- Силвия Абдулрахман – 00971 58 17 761 63 e-mail: [email protected]

Документи, издадени от български институции, се признават в ОАЕ само когато върху тях има положен печат на Министерството на външните работи на Република България. След това документът трябва да бъде преведен на английски или арабски език, а преводът да бъде заверен в отдел „Заверки и легализации” на Министерството на външните работи. Генералното консулство на България в Дубай заверява печата и заверката на превода на българското външно министерство, а неговият печат се заверява от Министерството на външните работи на ОАЕ.

Гражданско състояние:

За регистрирането на удостоверения за раждане, граждански брак или смърт, е необходимо да бъде издаден оригинален документ от местните власти, който да бъде заверен в МВР и легализиран в МВнР – ОАЕ. След като бъдат поставени необходимите подписи и печати от местните власти, документът се представя в Консулската служба. Консулското длъжностно лице заверява подписът и печата на МВнР на ОАЕ и документът се изпраща/занася в общината по постоянен адрес в България от заинтересованото лице и/или негов упълномощител.

 

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация