Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Министерство на външните работи въвежда електронно управление на консулските услуги

05 Ноември 2015 Новини

Министерството на външните работи ще въведе електронно управление на консулски услуги в изпълнение на дейностите по проект „Е-консулски услуги“ с рег. № 13-31-35/23.04.2014 г., който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен  капацитет 2007-2013г.”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския  социален фонд.”
    
На встъпителна пресконференция, провела се на 05.11.2015 г., бяха представени общата и специфични цели на проекта, дейностите и резултатите, които трябва да бъдат постигнати в рамките на срока на изпълнение на проекта.

Общата цел на проекта е да се подобри качеството на административното обслужване на гражданите и бизнеса посредством развитие на електронното управление в дирекция “Консулски отношения” на Министерството на външните работи на Република България. Проектът е насочен към гражданите и представители на бизнеса, както и служители от дирекция „Консулски отношения” и консулски служители от дипломатическите и консулските представителства на Р България. За целта в процес на разработка е уеб базирана система за електронни административни услуги на МВнР на базата на съвместно сътрудничство с различни институции и организации, като МВР, Нотариална камара и др. При разработката се спазват изискванията на Закона за електронното управление и подзаконовата нормативна уредба в тази област, включително Наредбата за общите изисквания за оперативна съвместимост и информационна сигурност (НОИОСИС) и Наредбата за изискванията към единната среда за обмен на електронни документи (НИЕСОЕД), както и Закона за защита на личните данни (ЗЗЛД).

Подобряването на административното обслужване на гражданите и бизнеса ще бъде постигнато, като резултат от подобряване на организацията на работните процеси и обслужването на гражданите и изграждане на система от процедури и правила. Ще бъдат създадени по-добри условия на достъп до административно обслужване в системата на МВнР на хора в неравностойно положение. Електронното управление в дирекция “Консулски отношения” на МвнР ще спести време и средства за пътуване на българските граждани, живеещи извън пределите на страната до най-близката консулска служба за подаване на заявление за издаване на личен документ: паспорт, лична карта и свидетелство за управление на МПС, особено в случаите, когато живеят в места, които са по-отдалечени от консулските служби или в държави, в които Република България няма дипломатически и консулски представителства. Новата система ще спести време и на нотариусите, съответно и на гражданите и бизнеса, за проверка на заверки, извършени в консулските и дипломатически представителства на страната извън граница.

Дейностите по проекта предвиждат да бъде проведено обучение на обучители от дирекция „Консулски отношения”, както и дистанционно обучение на служители от консулските служби зад граница и встъпително обучение на служители от МВнР във връзка с внедряването на електронните услуги. Ще се повиши информираността на целевите групи и обществеността за електроните услуги, които предоставя по компетентност дирекция „Консулски отношения”. Ще бъде изработен проект за цялостна визуализация и идентификация в информационното пространство на предоставяните от дирекция „Консулски отношения” електронни услуги и ще бъдат проведени пет информационни дни за популяризиране на проекта и представяне на услугите пред целевите групи.

 

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация