Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Гражданско състояние

При необходимост от регистриране в Република България на настъпилите в чужбина граждански събития "раждане", "брак" и "смърт" може да се запознаете подробно  с информацията, публикувана на
https://www.mfa.bg/bg/uslugi-patuvania/konsulski-uslugi/zadgranica/grajdansko-sastoianie

В Генералното консулство могат да бъдат издадени многоезични препис-извлечения или пълни преписи от актовете въз основа на Националния електронен регистър на актовете за гражданско състояние (НРГС) за граждански събития, настъпили след 01.01.2000 г.

Необходими документи:

  1. заявление по образец от заинтересованите лица (формулярът може да бъде изтеглен от ТУК)
  2. валидни лична карта или паспорт (в оригинал)

Право да заявят издаването и да получат документите по гражданско състояние имат:

- за акт за раждане – лицето, за което се отнася актът за раждане, неговите родители или законни представители;

- за акт за сключен граждански брак – страните по акта;

- за акт за смърт – наследниците на починалото лице.

Извлеченията могат да се издават и на трети лица, изрично упълномощени от лицата, имащи право да ги получат.

  • В Консулската служба могат да бъдат издадени дубликати на удостоверения зараждане, настъпили след 01.01.2000г.
  • В Консулската служба не могат да бъдат издавани удостоверения въз основа на регистъра на населението (семейно положение, сключване на брак в чужбина с чужденец и др.) – компетентен орган е общината по постоянен адрес в България.
  • Сключването на брак в Консулската служба, между български граждани се осъществява по реда на ал. 4 от чл. 6 „Сключване на брак“ от Кодекса за международно частно право, съгласно който: Брак между български граждани в чужбина може да се сключи пред български дипломатически или консулски представител, ако правото на приемащата държава допуска това.

Преценката на завеждащия „Консулска служба“, дали са налице  възможности за сключване на брак в КС, се основава на оценката на редица фактори, сред които съобразяване с редовното приемно време,  други служебни ангажименти, планирани мероприятия в приемните помещения на представителството,  кадрово осигуряване на службата, необходимост от ангажиране на допълнителен персонал,  въпроси на сигурността на представителството, брой на евентуалните участници в церемонията и пр. 

Необходими документи:

  1. Молба от общ характер от желаещите да встъпят в брак , с посочени дата, на която желаят да се състои бракосъчетанието, данни относно промяна на фамилно име след брака, брачен договор и пр.;
  2. Декларации, че не са налице пречки за сключване на брак, съгласно Глава Втора от Семейния кодекс;
  3. Удостоверения за раждане и копия от тях;
  4. Удостоверения за семейно положение, издадени от общините по постоянен адрес в България;
  5. Медицински свидетелства от правоспособни лекарите, които да удостоверяват, че желаещите да встъпят в брак не страдат от заболяванията по смисъла на „Инструкция № 1 за реда за медицинско освидетелстване на встъпващите в брак“. Свидетелствата следва да са заверени от Gesungheitsamt, да са окончателно заверени с апостил (Apostille) и да са придружени с преводи на български език, извършени от заклети преводачи.

Забележка: Подписите на преводачите подлежат на последваща заверка в КС.

  1. Документи за самоличност на желаещите да встъпят в брак и копия;
  1. Документи за самоличност на двамата свидетели и копия от тях. 

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация