Ред и условия за издаване на лични карти
Българските граждани, пребиваващи във Федерална република Германия, могат да заявят издаване на лична карта.
Необходими документи:
- Заявление за издаване на документ за самоличност - подписва се лично при подаването му пред служител на Консулската служба; (формулярът може да бъде изтеглен от ТУК)
- Предходен паспорт, ако лицето има издаден такъв;
- Лична карта;
- Документ за адресна регистрация във ФРГ
*При издаване на лична карта на лица под 18 годишна възраст задължително се представя удостоверение за раждане. При подаване на заявлението задължително присъства един от родителите на лицето, който подписва заявлението и следва да представи валиден документ за самоличност. Отсъствието на родител е възможно, когато бъде представено в оригинал изрично нотариално заверено пълномощно от отсъстващия родител за издаване на лична карта/и на детето;
В случай, че предходната лична карта е изгубена или открадната, заедно със заявлението следва да бъде попълнена и подадена декларация по чл. 17, ал. 1 от Правилника за издаване на българските лични документи (може да бъде изтеглена от ТУК), в която подробно да бъдат описани обстоятелствата по изгубването или кражбата на документа, както и изгубването или открадването на документа да бъде заявено пред немската германската полиция и да бъде представен издаденият от тях документ (Anzeige).
При промяна на имената, единния граждански номер, пола, гражданството или при настъпили съществени и трайни изменения на образа лицето е длъжно да подаде заявление за издаване на нови български лични документи в срок до 30 дни. При заявяване на нова лична карта вследствие промяна на имената след сключен граждански брак следва да бъде представено и българско удостоверение за сключен граждански брак в оригинал и фотокопие.