Подновяване на български лични документи чрез автоматизираната информационна система за електронни услуги на МВнР
Подновяване на български лични документи чрез автоматизираната информационна система за електронни услуги на МВнР
Считано от 17 февруари 2021г. българските граждани в чужбина могат да подават заявления за подновяване на български лични документи (задгранични паспорти и лични карти) без наличие на квалифициран електронен подпис (КЕП) чрез Автоматизираната информационна система за електронни услуги на МВнР https://e-usluga_bds.mfa.bg. За да се възползвате от услугата трябва да отговаряте на следните изисквания:
- Да сте навършили 18 години и да имате все още валидни български паспорт и/или лична карта, които сте получили по лично подадено заявление до 59 месеца преди искането за подмяна,което гарантира, че вече имате снети необходимите биометрични данни, които се изискват за новия документ;
- ВАЖНО! При снети биометрични данни за паспорт(цифрова снимка, пръстови отпечатъци и подпис) през последните 59 месеца може да подадете заявление както за нов паспорт, така и за издаване на нова лична карта. При снети биометрични данни през последните 59 месеца само за издаване на лична карта (събраните данни са само снимка и подпис) може да подадете заявление за издаване само за лична карта, но НЕ може да подадете заявление за издаване на паспорт, тъй като не са Ви снети пръстови отпечатъци;
- Документът за самоличност, който ще се подменя, следва да е в притежание на заявителя, като не е загубен, откраднат, повреден и т.н.;
- Да нямат промяна на името, единния граждански номер, пола, гражданството, постоянния адрес или настъпили съществени и трайни изменения на образа на лицето;
- Плащането се извършва с банкова карта, която има функционалност за плащане през интернет;
- При подаване на заявление без електронен подпис документът, който трябва да бъде подновен,НЕ МОЖЕ да бъде с изтекъл срок на валидност, като към заявлението трябва да бъде прикачено копие на валидния български личен документ;
- При заявление за издаване на български личен документ, което е подадено по електронен път, получаването на готовия документ е възможно само ЛИЧНО в съответната консулска служба, посочена за получаване в онлайн формуляра, като връчването се извършва само след като самоличността на получателя бъде установена еднозначно и документът, чиято подмяна се иска, бъде върнат.
В случай че имате нужда от съдействие във връзка с подаването на заявления за подновяване на документи за самоличност чрез АИСЕУ-МВнР, можете да отправите Вашите въпроси на следния имейл адрес – [email protected]