Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Коронавирусът – как да пътуваме

Назад

Шри Ланка

Актуализирано на 08.04.2021 г.

Препоръчваме на българските граждани да се въздържат от пътуване!

1. Ограничителни мерки за влизане в страната спрямо български граждани

Във връзка с пандемията от COVID-19 всички визи, издавани при пристигане са отменени до второ нареждане.

Полетите до и от Шри Ланка са отменени до второ нареждане, което не се отнася за пътуващите с цел туризъм, хуманитарните, евакуационни и чартърни полети, за които на определени от компетентните власти авиокомпании се издава разрешение, а закупуването на билети става чрез техните офиси, а не онлайн.

Всички пътуващи за страната следва предварително да се регистрират в електронна система за пътуване (Electronic Travel Authorization System– ETA) на следния официален сайт:
http://eta.gov.lk/slvisa/
на който се публикува актуална информация относно условията и изискванията за пътуване.

Преди регистрацията си в ETA пътуващите следва да се свържат със съответната авиокомпания, за да бъдат подготвят изискуемите за регистрацията им документи, в т.ч. предплатени 2 или 3 /в зависимост от престоя/ PCR-тестове, медицинска застраховка и хотелска регистрация. След регистрацията си пътниците следва да получат потвърждение, че могат да влязат в страната на своя имейл, без което няма да бъдат допуснати в страната.

Пристигащите пътници представят на хартиен носител попълнен формуляр на здравна декларация, който могат да намерят на следния сайт:
https://www.caa.lk/en/special-notices-for-covid-19
или да получат на имиграционното гише при пристигането си.

При пристигането си пътниците следва да представят на хартиен носител PCR-тест за COVID-19 с отрицателен резултат на английски език, направен не повече от 96 часа, като се брои първото летище на отпътуване за Шри Ланка.

Пътниците се транспортират в държавен карантинен център, в карантинен хотел, определен за карантина или в сертифициран хотел от ниво 1.
В първия ден на пристигането пътниците следва да се подложат на COVID-19 PCR тест от одобрена от Министерството на здравеопазването лаборатория. Преди напускане на хотела/центъра (ако престоят им в страната е над 5 дни) следва да направят втори тест в деня преди напускане на страната или между 11 – 14 ден при оставане в страната след 14-дневната карантина.

Пътниците, получили препоръчителните дози ваксина срещу COVID-19, преди не по-малко от 2 седмици, следва да представят на компетентните органи на летището оригиналния сертификат за ваксинация (с ясен текст на английски или с превод на английски) и на администрацията на центъра/хотела. При отрицателен резултат от теста, те не подлежат на допълнително карантиниране и следва да бъдат освободени, като центърът/хотелът им издаде „Документ за освобождаване“.
Пътуващите като туристи следва да имат застраховка с минимално покритие в щатски долари, еквивалент на 5 000 000 LKR (шриланкийски рупии) и потвърдена хотелска резервация за минимум 14 дни. Пълна информация за определените от шриланкийските власти като допустими хотели, застраховки, както и пълна информация за пътуващите туристи може да бъде намерена на следния сайт:
https://www.srilanka.travel/helloagain/

2. В случай на задължителна карантина за български граждани, възможности за освобождаване от карантина

При положителен резултат при PCR-тест се следва протоколът на Министерството на здравеопазването на Шри Ланка – 14-дневна карантина или лечение в болнично заведение, след което се преви повторен тест и ако той е отрицателен – се освобождават от карантина.

3. Транзитно преминаване /PRC тест/антигенен тест/свободно /до колко часа/ транзитни коридори

Няма предвидени облекчения от горните изисквания за транзитни пътници.

4. Въведени ограничения/ забрани за вносителите/ износителите на стоки и услуги.

Няма забрана, но има разрешителен режим за определени стоки: лекарства, лични предпазни средства за борба срещу Covid-19 и др.

5. Граничен режим

От 21.01.2021 г. функционират летищата Bandaranaike International Airport (CMB) и Mattala Rajapaksa International Airport (HRI) Броят на пристигащите в страната пътници следва да е под 2500 души на ден.

6. Вътрешни мерки

Придвижването в страната е разрешено.

Държави

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Ситуационен център

02 948 2404 [email protected]

Консулски отношения

02 948 2365 [email protected]

Следвайте ни

в социалните мрежи

Приемна за граждани

02 948 2018 Понеделник - петък от 09:00 до 17:30 ч.

Полезни съвети

Рискове за сигурността

Риск за сигурността, различен от познатите в България, съществува при всяко напускане на страната. Запознайте се с наличната информация за пътуващи – обща и за всяка конкретна дестинация, относно евентуалните рискове, които биха поставили под заплаха Вашето имущество, свобода на придвижване, здраве, а в екстремни случаи и Вашия живот. При планирането на пътуването и по време на пребиваването си зад граница, освен наличните тук и в задграничните представителства на България и държавите-членки на Европейския съюз данни, препоръчваме да следите редовно и информацията на местните медии за обстановката в държавите и местата по маршрута на пътуване.

Предупреждение за пътуване

Министерството на външните работи на Република България по правило публикува предупреждения за въздържане от пътуване само за районите, в които се водят военни действия (ситуация на война или Гражданска война в дадена страна), където съществува реална обща заплаха за живота.

Поведение при кризисни ситуации

В случай на кризисни ситуации - природни бедствия, възникване на военни конфликти, терористични актове, политически размирици и др., следва незабавно да се свържете с най-близкото българско задгранично представителство. При липсата на такова, можете да се свържете с представителството на ЕС или на държава-членка на ЕС, което да предостави, в рамките на възможностите си, защита, съдействие и помощ на българските граждани.

Важни данни в случай на нужда

Когато изпаднете в нужда по време на пребиваването си в чужбина, за да Ви бъде оказана по-експедитивно помощта, от която се нуждаете, е необходимо да можете да предоставите следните основни данни:

  • номер на паспорта, издаден на (дата) и валиден до (дата).
  • пътна застраховка - номер на полицата
  • кръвна група
  • Лица за контакт, които да бъдат уведомени (име, адрес, телефон, e-mail)

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация