Нова система за електронно попълване на заявления за български документи за самоличност
09 Януари 2017 Консулски съобщенияСчитано от 12 декември 2016 г., посолството на Република България в Берлин стартира работа по проект за онлайн попълване на заявления за издаване на български лични документи с генериран уникален QR код. Услугата се предоставя като алтернативен вариант, паралелно с досегашната практика по приемане на ръчно попълнени заявления за български документи за самоличност (БДС).
На адрес: http://consulatebg.eu/ потребителят може да попълни своето заявление за издаване на лична карта, паспорт и/или временен паспорт, да си направи онлайн резервация на час в Консулска служба на Посолството в Берлин, както и да провери готовността на заявените от него БДС.
Приложението е безплатно и предоставя следните възможности:
1. Съдържа цялата необходима информация за издаване на български документи за самоличност в чужбина (паспорт, лична карта, временен паспорт), както и за цените на услугите - http://consulatebg.eu/home/passport ;
2. Да се попълни заявление за издаване на БДС и да се разпечата с генериран баркод и уникален номер (UIN) - http://consulatebg.eu/apply ;
3. Чрез UIN може да се запази час за посещение на съответната Консулска служба - http://consulatebg.eu/book ;
4. Може да се провери дали съответният документ за самоличност е пристигнал в Консулската служба - http://consulatebg.eu/status.