Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Германия, Берлин, Посолство на Република България

В Хамбург ще се проведе изнесен консулски ден на 31 октомври

19 Октомври 2020 Новини

Посолството на Република България във Федерална република Германия и  почетният генерален консул на Република България в Хамбург проф. д-р Герд-Винанд Имайер организират с изключителната подкрепа на сдружение „Arbeit und Leben Hamburg e.V.“  и любезното съгласие на германските власти временна приемна на 31 октомври 2020 г.  в помещенията на Servicestelle Arbeitnehmerfreizügigkeit (Besenbinderhof 58, 20097 Hamburg) в рамките на пилотен проект на Министерството на външните работи на Република България за приемане на заявления за издаване на български документи за самоличност извън помещенията на консулските служби.

Видове услуги:

1) Подмяна на лични карти на лица, които притежават валидни лични карти или лични карти, чийто срок на валидност е изтекъл след 13.03.2020 г.  

Необходими документи: попълнено заявление от интернет-страницата https://www.consulatebg.eu/ ; лична карта (оригинал и фотокопие); удостоверение за адресна регистрация Meldebescheinigung (оригинал и фотокопие)

2) Издаване на първи лични карти на лица , които към 31.10.2020 г. са навършили 14 години и притежават валидни паспорти или паспорти, чийто срок на валидност е изтекъл след 13.03.2020 г.

Необходими документи : Заявление от интернет-страницата https://www.consulatebg.eu/, подписано от лицето  и приподписано от един родител, който притежава валидна лична карта; паспорт (оригинал и фотокопие); българско удостоверение за раждане (оригинал и фотокопие); лична карта (оригинал и фотокопие) на родител; удостоверение за адресна регистрация Meldebescheinigung (оригинал и фотокопие).

3) Подмяна на паспорти на лица, които притежават валидни лични карти и/или паспорти или лични карти /паспорти, чийто срок на валидност е изтекъл след 13.03.2020 г.

Заявленията за лица, които не са навършили 18-годишна възраст, трябва да бъдат подписани от двамата родители  

Необходими документи : Заявление от интернет-страницата https://www.consulatebg.eu/; паспорт (оригинал и фотокопие); българско удостоверение за раждане (оригинал и фотокопие); лични карти (оригинал и фотокопие) на родителите; удостоверение за адресна регистрация Meldebescheinigung (оригинал и фотокопие).

3) Издаване на първи паспорти на малолетни деца.

Необходими документи : Заявление от интернет-страницата https://www.consulatebg.eu/ ; паспорт (оригинал и фотокопие); българско удостоверение за раждане (оригинал и фотокопие); лични карти (оригинал и фотокопие) на родителите; удостоверение за адресна регистрация Meldebescheinigung (оригинал и фотокопие).

4)  Издаване на временни паспорти: Заявления за издаване на временни паспорти ще се приемат по изключение, предимно за деца, които са родени след 01.03.2020 г.

Необходими документи : Заявление от интернет-страницата https://www.consulatebg.eu/ ; многоезичен препис от акт за раждане – Auszug aus dem Geburtseintrag Formule A  (оригинал и фотокопие); лични карти (оригинал и фотокопие) на родителите; удостоверение за адресна регистрация Meldebescheinigung (оригинал и фотокопие).

Внимание: В срока на валидност на временния паспорт родителите следва да представят многоезичния препис от акта за раждане (лично или чрез упълномощено лице) в общината по постоянен адрес на майката,  да получат  българско удостоверение за раждане (копие или оригинал) и да резервират дата и час за подаване на заявление за издаване на първи паспорт.              

Записване

Желаещите да се ползват от посочените услуги следва да изпратят не по-късно от 24:00 ч. на 21.10.2020 г. по електронна поща на адрес  [email protected] сканираните заявление и придружаващи документи във формат А 4 (> 300 dpi; цветно), като в полето „Относно“ (Betr.; subject) следва да са посочени имената и дата и място на раждане на лицето, за което се отнасят, а в текстовото поле – да бъдат изброени документите, които се прилагат и да бъдат посочени точен адрес съгласно удостоверение за адресна регистрация (Meldebescheinigung) и телефонни номера за връзка.

Не се разглеждат  :

  • искания, които са постъпили след посочените час и дата,
  • искания за повече от едно лице,
  • искания, към които не са приложени сканирани необходимите документи, както и когато документите са сканирани с по-ниска резолюция от 300 dpi или когато документите са копирани в текста на писмото.

По принцип няма да бъдат одобрявани искания от лица с адресна регистрация извън консулския окръг на Посолството (федерални провинции Берлин, Бранденбург, Бремен, Долна Саксония, Мекленбург-Предна Померания, Саксония, Саксония-Анхалт, Тюрингия, Хамбург  и Шлезвиг-Холщайн), освен по реда, указан в съобщението на интернет-страницата на Посолството https://www.mfa.bg/embassies/germany/news/25492 .

„Консулската служба“ на Посолството извършва проверка за допустимост и изпраща потвърждение за всяко отделно лице по електронна поща не по-късно от 26.10.2020 г., като посочва точно време за явяване във временната приемна.

Процедура по приемане на заявленията, снемане на биометрични данни и заплащане на дължимите такси.

Кандидатите следва да се явят около 15 минути по-рано.

Кандидатите се допускат в приемното помещение индивидуално, по утвърдения график от

завеждащия „Консулската служба“.

В приемното помещение не се допускат придружаващи лица, освен с изрично разрешение на  завеждащия „Консулската служба“.

При закъснения /неявяване, кандидатът може да бъде приет само по изключение, по изрично решение на  завеждащия „Консулската служба“.

Всяко лице, което бъде допуснато в приемното помещение трябва да носи маска.

Кандидатите са длъжни да представят оригиналите на изпратените по електронна поща заявление и придружаващи документи.

Оригиналите на заявление и придружаващи документи се сравняват с получените копия, след което лицата подписват заявленията.

Всеки от кандидатите получава бележка със своите имена, банковите данни на Посолството, данните за вписвания в банковия превод и дължимите такси.

Дължимите такси се заплащат само по банков път по сметка на Посолството, не по-късно  от 4 ноември (сряда).

На основание Тарифа № 3, таксите се събират в двоен размер (+ 100%)

Пример:   Обикновена такса за лична карта : 20 € по Тарифа № 3 + 10 € по Тарифа № 4

Такси при приемане на заявление за издаване на лична карта извън Посолството:  40 € по Тарифа № 3 + 10 € по Тарифа № 4

Необходимо време за издаване на лични карти и паспорти : Издават се от МВР в срок от около 4-6 седмици, след 11 ноември, поради по-бавната обработка на данните от банката.

Проверка, дали личните карти и паспорти са издадени : само чрез интернет-страницата   https://www.consulatebg.eu/status

Издаване на временни паспорти: Издават се и се получават в „Консулската служба“. Срок за издаване:  около 2 седмици. Уведомяване по телефона.

Получаване на лични карти, паспорти и временни паспорти: само в приемното време на „Консулската служба“, без предварително записване.

Новоиздадените лични карти, паспорти и временни паспорти се получават само след връщане на старите, невалидни документи, ако има такива.

Само със заявленията кандидатите могат да упълномощят други лица, които да получат издадените документи. „

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация