Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Испания, Барселона, Генерално консулство на Република България

ГЕНЕРАЛНОТО КОНСУЛСТВО В БАРСЕЛОНА ВЪЗСТАНОВЯВА ПРИЕМA НА ГРАЖДАНИ ОТ 24 АВГУСТ 2020 г.

20 Август 2020 Новини

 

УВАЖАЕМИ СЪНАРОДНИЦИ,

С настоящото информираме, че Генералното консулство на Република България в Барселона ще възстанови приема и обслужването на граждани на 24 август 2020 г. при стриктно спазване на санитарно-епидемиологичните изисквания и изискванията за сигурност.

Във връзка с пандемията от COVID-19 и с цел да бъде избегнато струпването на хора, консулските услуги ще се извършват само с предварително записан приемен ден и час, както следва:

  1. За подмяна на български лични документи (задграничен паспорт и/или лична карта)

      Подаването на заявление за нови български лични документи (задграничен паспорт и/или лична карта) ще е възможно САМО с предварително запазени през интернет приемен ден и час на следния електронен адрес https://consulatebg.eu/book  

След изтичане на законоустановения срок (от 45 дни) за издаване на български лични документи в чужбина, гражданите могат да проверяват, дали новите им документи са пристигнали в Генералното консулство в Барселона на адрес: https://www.consulatebg.eu/status чрез въвеждане на ЕГН.

Готовите лични документи (лични карти и/или задгранични паспорти) ще се получават от понеделник до петък от 15.00 ч. до 17.00 ч.

       При заявено от гражданите желание, готовите им лични документи могат да им бъдат изпратени на посочен от тях адрес чрез куриерска услуга, избрана от тях и за тяхна сметка. Подробна информация може да се получи на  тел: 937 969 950.

       

  1. За всички останали консулски услуги (издаване на временни паспорти, заверка на пълномощни и декларации, документи по гражданско състояние, българско гражданство, визи и др.) приемен ден и час се записват на телефон: 937 969 950 от понеделник до петък, от 09.30 до 17.00 ч.

 

ВАЖНО: Работата в условията на пандемия налага да се спазват стриктни мерки с цел избягване риска от разпространението на заразата с COVID-19 при струпването на повече хора на едно място. С оглед на това, Генералното консулство в Барселона ще обслужва гражданите при спазване на следните правила:

  1. С цел избягване струпването на хора на едно място, лицата с определени дата и час за тяхното посещение трябва да се явят пред приемната на консулството не по-рано от 10 минути преди определения час и да спазват стриктно указанията на консулските сътрудници.
  2. Лица с видими грипоподобни симптоми или с измерена температура над 37 градуса няма да бъдат допускани в генералното консулство.
  3. Задължително е носенето на предпазна маска по време на престоя в помещенията на Генералното консулство. Лица без предпазни маски няма да се допускат.
  4. При влизане всеки посетител задължително трябва да дезинфекцира ръцете си с предоставения за целта дезинфектант.
  5. Всеки посетител задължително трябва да носи предварително попълнено заявлението си за нови документи за самоличност (разпечатано при запазването на час от сайта https://consulatebg.eu/book), както и попълнени пълномощни, декларации, молби и т.н., като само подписите бъдат полагани на гишето в консулството пред консулския служител. Лица без предварително попълнени документи няма да се допускат.

 

Образец на необходимите документи гражданите могат да намерят на сайта на Генералното консулство в раздел „КОНСУЛСКИ СЪОБЩЕНИЯ“ – „Бланки и формуляри“ https://www.mfa.bg/embassies/spain-barcelona

ВАЖНО: В случай, че по някаква причина заявлението за нови лични документи не е разпечатано при запазването на приемен ден и час, може да се изтегли бланка, която да се попълни на ръка. Образец може да се намерите в раздел „БЛАНКИ И ФОРМУЛЯРИ“ на посочения по-горе сайт. Желаещите да получат временен паспорт също задължително представят предварително попълнено заявление и всички други документи, които се изискват.

  1. Всеки посетител задължително трябва да носи собствена СИНЯ химикалка за подписване на документите, както и изискващите се фотокопия.

Обръщаме внимание, че в Генералното консулство няма възможност за копиране и принтиране на документи от различни носители на информация или от интернет.

  1. Пропускането в помещението на Консулската служба ще се осъществява от консулските сътрудници, като вътре ще се допускат само по двама души едновременно или най-много четири, в случай, че са членове на семейство.
  2. След подаване на документите на гишето, посетителят изчаква обработването им зад обозначението за санитарна дистанция.
  3. На всяко гише ще се допуска само по един посетител. Семейства ще се обслужват един по един, като всеки ще изчаква реда си в приемната.
  4. Детски колички не се допускат до гишетата, освен в случаите, когато с детето е само единият родител.
  5. Забранява се поставянето върху плотовете на гишетата на всякакви лични предмети (чанти, телефони, портфейли, торби и т.н.).
  6. Заплащането на всички консулски услуги ще се извършва САМО С БАНКОВА КАРТА чрез ПОС-терминални устройства. Пари в брой няма да се приемат.

 

 

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация