40 години на марката кисело мляко „Мейджи България“ на японския пазар
19 Декември 2013 Новини
Церемония за отбелязване на 40-годишнината от стартирането на продажбите в Япония на марката кисело мляко „Мейджи България” се проведе на 11 декември 2013 г. в Токио. Специални гости на събитието бяха заместник-министърът на икономиката и енергетиката Анна Янева, посланик Георги Василев, ръководството на компания „ЕлБи Булгарикум”, вицепрезидентът на институт „Пастьор” Жан Деренокур, представители на японското министерство на земеделието, горите и риболова, българският състезател по сумо Калоян Махлянов – Котоошу и шампионката по борба от последните три олимпийски игри – Саори Йошида (рекламни лица на „Мейджи”).
В приветствието си към присъстващите при откриването на церемонията президентът на компания „Мейджи” Кадзуо Кавамура проследи накратко историята на производството и продажбите в Япония на неподсладено кисело мляко, използващо бактерия Lactobacillus bulgaricum. Той отбеляза задоволството си, че след 40 години постоянство и усилия на компанията да предлага на потребителите истинско кисело мляко, днес японци от всяка възраст консумират марката „Мейджи България”.
В своята реч посланик Василев подчерта успешното дългогодишно партньорство на японската страна с българската компания „ЕлБи Булгарикум” и пожела по-нататъшни успехи на японската компания и на нейния продукт „Мейджи България”. Българският посланик изрази задоволство, че благодарение на здравословния продукт името на страната ни се споменава толкова често в Япония и дава повод за привличане на интереса към българската култура, история, традиции и за повишаване на броя на туристите, желаещи да посетят България.
Във втората част на проявата представителите на института „Пастьор” изнесоха презентация относно съвместни изследвания с компания „Мейджи”, доказващи превантивния и балансиращ ефект на Lactobacillus bulgaricum върху чревната флора. В края на церемонията гостите имаха възможност да се запознаят с дългосрочната и краткосрочната маркетингова стратегия на компанията и с нейните препоръки за продуктово позициониране и да дегустират новите млечни продукти на „Мейджи”, също както и ястия от българската и международната кухня, за чието приготвяне се използва кисело мляко.