ВАЖНО СЪОБЩЕНИЕ
10 Април 2019 НовиниНа основание разпоредбите на чл. 4а от Закона за ограничаване на плащания в брой и на чл. 13 от Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор,
считано от 2 януари 2019 г.
заплащането на консулските услуги се извършва само чрез POS терминалните устройства на гишетата в консулската служба или с банков превод.
Преди извършването на банков превод, моля поискайте информация относно изискванията по електронната поща на адреса на Генералното консулство - [email protected].
Плащането в брой се допуска само по изключение, с разрешението на Ръководителя на Генералното консулство или на завеждащия консулската служба в негово отсъствие.
Във връзка с практическото изпълнение на приоритетите на ГК за качествено консулско обслужване на българските и чужди граждани, в контекста на очакваната натовареност на консулската служба през летния период при продължаващата тенденция на нарастване числеността на българските граждани, пребиваващи в консулския окръг, информираме за следното:
- Дата и час за подаване на заявление за лична карта и/или задграничен (червен) паспорт, можете да запазите само по електронен път чрез http://consulatebg.eu
- За подаване на документи за издаване на временен паспорт и удостоверявания (заверка) на документи не е необходимо предварително записване на час.
Когато в приемното време има много заявители на тези услуги, те получават пореден номер.
- За да се избегне излишно чакане, се приемат и обработват само точно, вярно и изцяло попълнени заявления, комплектувани с необходимите документи и копия от тях.
- При подаване на заявление за издаване на временен паспорт на дете до 12-годишна възраст се предоставя биометрична снимка на хартиен или електронен носител (USB) във формат ".jpeg".
- Приемното време на Генералното консулство във Франкфурт на Майн е от 09:00 до 12:00 ч. на всеки работен ден. Ще бъдат обслужени всички граждани, намиращи се в приемните помещения към 12:00 часа.
- Телефонни консултации се получават в понеделник и четвъртък от 14:00 до 16:00.
- На въпроси, изпратени по електронната поща, се отговаря в рамките на 48 часа. При необходимост и наличие на телефонен номер, служителите на консулската служба осъществяват обратна връзка с гражданите при първа възможност.