Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Мексико, Мексико, Посолство на Република България

Въвеждане на улеснения при издаването на лични документи

02 Август 2019 Новини

В ДВ, бр. 58 от 23.07.2019 г. беше обнародван Закон за изменение и допълнение на Закона за българските лични документи, с които се въвеждат следните промени при подаване и получаване на нови български лични документи:

1. Въвежда се възможност български личен документ да бъде получен лично чрез използване на лицензиран доставчик на куриерска предплатена услуга (DHL или FedEx). Получаването по този начин може да бъде осъществено, когато са изпълнени едновременно следните условия :

1.1. заявлението за издаване на български личен документ е подадено лично в Посолството;

1.2. при подаването на заявлението по образец е посочен адрес за получаване на новия документ на територията на Мексико или страна от Централна Америка. Документът се получава първо в Посолството, след което се изпраща чрез допълнителна куриерска услуга до адреса, на който лицето живее. Образец на заявление може да свалите ТУК;

1.3. разходите за изпращане на новия документ до Посолството и до заявения адрес в Мексико или страна от Централна Америка, както и за връщането в дипломатическото или консулското представителство на подписан документ за получаването му са били платени. при подаването на заявлението;

Лицата, възползвали се от горепосочената услуга, не могат да претендират за обезщетение за вреди от държавни органи, в случай че новият български личен документ бъде повреден или изгубен при използването на куриерската услуга.

2. Създава се нова възможност за подаване на заявления за подмяна на български лични документи чрез автоматизираната информационна система за електронни услуги на Министерството на външните работи. Наред с опцията за използване на квалифициран електронен подпис, заявителят ще може да подаде заявление в електронен формат и без да използва такъв подпис, като към заявлението прикачи копие на валидния документ, чиято подмяна желае. Получаването на готовия документ е само лично, като връчването се извършва само след като самоличността на получателя бъде установена еднозначно и документът, чиято подмяна се иска, бъде върнат.

Съгласно Заключителните разпоредби на нормативния акт промяната влиза в сила от 1 октомври 2020 г.

3. Намаляват се двойно сроковете за издаване на български лични документи при подадено заявление в Посолството, а именно 45 дни за обикновена услуга. Поради отдалечеността на Мексико от България, Посолството няма възможност да приема заявления за бърза или експресна услуга, като граждани, желаещи да получат по-бързо своите нови български лични документи следва да използват описаната в т. 1 куриерска услуга.

4. Въвежда се срок на валидност на паспортите от 10 години, като същевременно се запазва и възможността за издаване на паспорт с 5-годишна валидност. На лицата до 18-годишна възраст се издават паспорти със срок на валидност 5 години.

Съгласно Заключителните разпоредби на нормативния акт Министерството на вътрешните работи създава организационни условия и осигурява необходимите технически и програмни средства за издаването на паспорти със срок на валидност 10 години, не по-късно от 1 януари 2021 г.

5. Към заявлението за издаване на лична карта се прилага удостоверителен документ за раждане, в случай че заявителят не притежава валиден документ за самоличност, с който да се идентифицира – при издаване на първа лична карта.

Към заявлението за издаване на паспорт или заместващ го документ се прилага удостоверителен документ за раждане на лица под 18 години, в случай че заявителят не притежава валиден документ за самоличност, с който да се идентифицира.

Изтегли заявление

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация