Пресконференция на тема „Подобряване на сътрудничеството в областта на туризма между Република България и Република Македония и съвместно представяне на трети пазари”
30 Юни 2016 Новини.jpg)
Посланикът на Република България в Скопие Иван Петков и председателят на туристическата камара в „Съюза на стопански камари” на Република Македония Аркан Керим дадохда съвместна пресконференция на 29.06.2016 г., в Скопие. В рамките на събитието бяха представени възможностите за „Подобряване на сътрудничеството в областта на туризма между Република България и Република Македония и съвместно представяне на трети пазари“.
Аркан Керим посочи статистически данни за туристопотока между двете страни, както и възможностите за неговото увеличаване. Пречките в тази насока според него, както и според и според посланик Петков, са лошото състояние на пътната инфраструктура и продължителния престой на ГКПП за обработка на документи и проверка на пътуващите. В допълнение Керим посочи, че с изграждането на автомагистрала от Скопие до София разстоянието от около 220 км. ще може да се преминава за около 1 час и половина, а не както сега за 4 часа.
Посланик Иван Петков подчерта, че Република Македония винаги е била една от предпочитаните дестинации за туристите от България, а на журналистически въпрос за конкретните места, които българските туристи предпочитат, посланик Петков се спря на магията на Охрид и големия брой културно-исторически паметници в района, с което мястото привлича посетителите.
Като изтъкна предимствата на българския туристически продукт Аркан Керим акцентира, че материалната база и обслужването в България превъзхождат многократно не само услугите, които се предлагат в Република Македония, но и тези в съседна Гърция. Поради това и предвид близостта на двете страни е необходимо да се изработи обща стратегия за представяне на продукта пред трети пазари. Керим подчерта, че този въпрос е коментиран с министъра на туризма на Република България
Николина Ангелкова по време на среша в Берлин и е постигнато съгласие, че в това направление съществува голям потенциал.
По време на срещата беше обсъдена възможността за организиране на двудневен инфотур за около 20 журналисти от местни медии по зимни и СПА курорти в България, което би допринесло за популяризирането на българския туристически продукт. Според Керим подходящо време за мероприятието е краят на октомври и началото на ноември, като детайлите следва да бъдат уточнени допълнително.