Четири български филма на международен кинофестивал в Милано
16 Март 2018 Новини
Четири български филма са включени в програмата на 25-ия Международен филмов фестивал „Sguardi Altrove“, посветен на ролята на жените в съвременното кино. На тазгодишното издание, което се откри на 11 март, участват 70 заглавия, от които близо 30 италиански.
Специалният фокус върху българската кинематография на фестивала се осъществи в сътрудничество с Българския културен институт в Рим и Генералното консулство в Милано, а в презентационните материали на проявата бе включено и логото на Българското председателство на Съвета на ЕС. Филмите, избрани да представят България, са „Безбог“ на Ралица Петрова, „Развод по албански“ на Адела Пеева, „Воевода“ на Зорница София и „Прокурорът, защитникът, бащата и неговият син“ на Иглика Трифонова.
На 7 март генералният консул Росен Руфев участва в официалното представяне на фестивала пред италиански журналисти, заедно със съветника по културните въпроси на Милано Филипо дал Корно, артистичния директор на кинофестивала Патриция Рапацо и генерални консули в Милано, чийто държави са представени в програмата.
На 13 март в Информационния център на Европейския парламент в Милано се проведе и кръгла маса на тема: „Киното на Източна Европа: Поглед към женската кинематография в България“. В приветствията си по време на дискусията директорът на Центъра на ЕП Бруно Мараза и Росен Руфев подчертаха, че периодът на Българското председателство на Съвета на ЕС предоставя нови възможности за срещи с българската култура, която все още не е достатъчно позната в Италия.
В рамките на кръглата маса Адела Пеева, която е автор на изследване, посветено на ролята на жените в българското кино, представи сайта http://jeni-bg-kino.com, предоставящ подробна информация за работата на 29 наши жени режисьори. Своя опит споделиха също Зорница София, сценарист и режисьор, и Теодора Филипова, аниматор и преподавател в Европейския институт за дизайн в Милано. Италианският кинокритик Никола Фалчинела обобщи някои от най-значимите фестивални успехи на български филми през последните години и очерта засилващия се международен интерес към нашата кинематография, в която жените винаги са имали значимо място.