Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Хърватия, Загреб, Посолство на Република България

Информация за полетите на някои авиокомпании до Загреб и препоръки на Хърватския институт за обществено здраве за работа в областта на гражданската авиация

19 Май 2020 Новини

Информация за полетите на някои авиокомпании до Загреб към 19. 05. 2020 г.:

  • Air France - до края на месец май 2020 г. авиокомпанията ще лети с 10 % капацитет. Задължителна употреба на маски.

За повече информация:

https://www.airfrance.hr/HR/en/common/page_flottante/hp/news-air-traffic-air-france.htm?_ga=2.264316431.1049459799.1587020708-284841832.1587020708 

 

  • Air Canada отменя всички полети между Торонто и Загреб през лятото на 2020 г.

За повече информация:

https://www.aircanada.com/us/en/aco/home/book/travel-news-and-updates/2020/china-travel.html#/atlantic-3 

 

  • Austrian Airlines – Очаква се да възобнови полетите си от началото на юни.

За повече информация:

https://www.austrianairlines.ag/Press/PressReleases/Press/2020/04/026.aspx?sc_lang=en&mode=%7b30999B4B-42D0-45A6-B671-FE5E3CB68ED8%7d 

 

  • Belgian airlines - до 15 май 2020 г. са преустановени всички полети.

За повече информация:

https://press.brusselsairlines.com/brussels-airlines-extends-the-temporary-suspension-of-its-flights#

 

  • Easyjet – за момента полетите са преустановени.

За повече информация:

https://www.easyjet.com/en/policy/coronavirus 

 

  • Germanwings – за момента полетите са преустановени.

За повече информация:

https://www.eurowings.com/en/information/news-help/current-information/germanwings-flight-operation.html

 

  • Ryanair - До 28 май компанията оперира с ограничен график на полетите. За повече информация:

https://www.ryanair.com/content/dam/ryanair/comms-2020/ENG_14%20Apr%20Customer%20Notice%20-%20Covid19.pdf

 

  • Turkish Airlines - Всички международни полети са спрени до 28 май.

За повече информация:

https://www.turkishairlines.com/en-int/announcements/coronavirus-outbreak/cancelled-flights/

 

  • LOT Airlines – До 31 май са спрени всички международни полети.

За повече информация:

https://www.lot.com/hr/en/coronavirus-travel-information 

 

Препоръки за работа в областта на гражданската авиация по време на коронавирусната епидемия (COVID-19)

Тези препоръки са издадени от Хърватския институт за обществено здраве и се отнасят до прилагането на мерки за превоз на пътници с въздухоплавателни средства по време на коронавирусната епидемия (COVID-19), за да се защитят както пътниците, така и персоналът на въздухоплавателните средства във въздушния транспорт.

  1. Летищни помещения

1.1 Общи препоръки и мерки

Пътниците и персоналът трябва да бъдат информирани за задължителните хигиенни мерки и за спазване на минималната социална дистанция чрез плакати, дисплеи и стикери на пода, на входа и изхода на пътническите терминали, както и в самия терминал, чрез гласови съобщения, които редовно се обявяват по високоговорителя на летището. Персоналът следи за спазването на предписаните мерки.

Физическо разстояние. Необходимо е да се спазват правилата за физическо разстояние от 1,5 метра. Седящите места на летището се подреждат, при спазване на това изискване. В  съответствие с определеното разстояние се органичава и максималния допустим брой лица в закрито помещение.

Поставяне на бариери. Ако физическото разстояние не може да бъде осигурено по друг начин, трябва да се поставят на физически бариери и /или персонал в зоните за чекиране на багаж, в местата за осъществяване награничен контрол, на изходите за качване и др.

Дезинфекция на ръцете. Трябва да има дезинфектанти (на базата на алкохол в концентрация не по-ниска от 70% или друг агент, подходящ за употреба върху кожата с дезинфектантско действие) на входовете на пътническия терминал, чакални, изходи за качване на пътници, тоалетни и в работната зона на служителите.

Маски за лице. Във вътрешните пространства на летището маски за лице, които трябва да покриват устата и носа.

Изключение от задължителното носене на маска за лице правят деца, лица с респираторни проблеми, различни от COVID-19, лица без съзнание и непридружени лица с увреждания, които не могат да носят или свалят маска за лице без помощ.

Изхвърляне на отпадъци. Във всички стаи в зоната на летището е препоръчително осигуряване на кошчета за отпадъци с подходящи капаци.

1.2. Препоръки за персонала

Преди да отидат на работа, всички служители са длъжни да измерват температурата си и ако тя е по-висока от 37,2 следва да останат в къщи. В случай на треска и /или респираторни проблеми със или без треска, служителите трябва да се свържат с работодателя и компетентния семеен лекар по телефона и не се явяват на работа, докато не се установи причината на заболяването.

Защита на персонала и пътниците. По време на социално взаимодействие е необходимо да се спазват правилата за физическо разстояние от 1,5 метра, да се използва маска за лице и ръцете да се дезинфекцират редовно.

Регистрация на пътници. Пътниците трябва да бъдат насърчавани да използват мобилни приложения за регистрация. Носенето на маска за лице е задължително при пътуванеи на пътническия терминал и по време на целия полет.

1.3. Организация на труда

Броят на служителите трябва да бъде сведен до мининум, като бъде осигурена възможността за нормално организиране на работата. Ако е възможно, следва да се работи на две смени с интервал от  половин час, който ще се използва за почистване и дезинфекция на помещенията и работните повърхности.

1.4. Зони за храни и напитки и магазини на летището.

Заведенията за хранене и магазините трябва да работят в съответствие с решенията на Щаба на гражданската защита и съществуващите препоръки.

  1. В самото летателно средство

2.1. Защита на пътниците

Пътниците трябва да проверяват здравето си преди пътуване и ако имат телесна температура по-висока от 37,2 /измерена под мишницата за 5 минути/ или дихателни проблеми, пътуването се отказва.

Въздухът в кабината на самолета се пречиства от въздушни филтри и циркулира отдолу нагоре (вертикално, а не хоризонтално), така че качеството му да отговаря на качеството в операционните зали в болниците.

В зависимост от заетостта на въздухоплавателното средство, пътниците трябва да бъдат подредени по такъв начин, че да има възможно най-голямо разстояние между тях, с изключение на членове на едно семейството. Задният ред на въздухоплавателното средство трябва бъде празен, за да се осигури място, в случай пътник с проява на симптоми, които биха могли да показват COVID.

При влизане в самолета пътниците трябва да бъдат подредени по такъв начин, че да поддържа възможно най-голямо разстояние. За да се намали физическият контакт между пътниците, когато във въздухоплавателното средство се влиза през само една врата, качването им трябва да бъде организирано в най-малко 3 или 4 групи, така че седналите в задната част на самолета да влязат първи, а тези, които седят по-близо до вратата, да влязат последни.

При закупуване на билет или регистрация за полет (настаняване), агенцията или авиокомпанията трябва да предупреди пътниците, че те са длъжни да осигурят маски и дезинфектанти /до 100 мл./. При паспортна проверка пътникът може внимателно да махне маската от лицето.

Преди качване в самолета, пътниците трябва да измият ръцете си. На входа на самолета трябва да има дезинфектант, с който всеки пътник задължително дезинфекцира ръцете си. Хигиената на ръцете се поддържа редовно по време на полета.

По време на полета трябва да се избягва използването на климатична система и отоплителни устройства. Използва се само вентилационната система.

Препоръчително е пътниците да пътуват без ръчен багаж, а само дамска чанта, чанта с хигиенни принадлежности за бебета и малки деца, чанта за лаптоп, която се носи на рамото и малка раница.

Ако по време на полета някой от пътниците прояви симптоми, наподобяващи COVID, един от служителите, който ще отговаря за този пътник, го премества на последната седалка на самолета. Капитанът на самолета подава към летището, където ще кацне възможно най-пълна информация за болния. При напускане на самолета, служителят, отговорен за този пътник го извежда от самолета с багажа му, преди или след останалите пътници и го отвежда към граничния санитарен инспектор до пристигането на спешна медицинска помощ.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация