Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Канада, Отава, Посолство на Република България

Ден на България в Отава

18 Септември 2017 Новини

На 10 септември в Отава се проведе Ден на България. Посолството работи в продължение на седем месеца върху организацията на всички аспекти на събитието, в сътрудничество с кметството на града, фирми, медии, организации на българските общности от Отава и Монреал.

Денят на България представлява най-мащабното мероприятие, популяризиращо страната ни в Канада, което досега е било организирано. Събитието, което представи всестранно страната ни, с акценти върху икономиката, културата и туризма, се проведе в една от най-големите зали в града и беше посетено от над 6 500 човека. (Данните са взети от общината на Отава, която в хода на координацията с посолството осигури доброволци, подпомагащи мероприятието, грижещи се за реда, а някои от тях извършваха броене на посетителите на входовете на залата.) За мащаба на мероприятието е показателен фактът, че партниращите организации, медии и фирми бяха общо 77 на брой, сред които една банка, най-големият медиен конгломерат в тази част на канада – Бел корпорейшън, обществената канадска телевизия, хотелски и ресторантски вериги, университети, които се включиха в рекламата.

За нея съществено допринесе и партньорството ни с кметството, което по своите комуникационни канали допълнително ангажира медийните агенти, активно използва своите сайтове в социалните мрежи, а също постави по улиците на града банери и рекламни пана, информиращи за Деня на България. В самия ден на събитието в парка пред залата имаше организирано от нас специално озвучаване, което приканваше публиката да посети презентациите, а танцьори в народни носии изпълняваха фолклорни танци извън залата и привличаха минувачите.

От своя страна партньорските фирми използваха възможностите, свързани със събирането на много хора и рекламираха някои свои продукти – например една от големите автокъщи обяви намаления от 500 $ за всички модели автомобили, които продава, по случай Деня на България и в този смисъл бяха отпечатани специални брошури, които ще се предлагат през целия месец. 

Програмата на представянето продължи осем часа (от 10 до 18 часа) и включваше различни елементи. По-важните от тях бяха:

- В духа на получените инструкции от министър Захариева по време на срещата с посланик Милков от 28 юли т.г., специално внимание беше отделено на бизнес сегмента. Основната презентация за възможностите за търговия и инвестиции, включително аутсорсинг, беше направена от директор в канадската компания Assent.  Assent е поделение на световно известната по-голяма канадска компания Corel Corporation,  занимаващо се с консултатнтска дейност в сферата на компютърните технологии и бизнес. Компанията има опит в сътрудничество с фирми в България. По време на Деня на България бяха също така представени позитивните примери на досегашното сътрудничество в различни сектори, сред които са компании като Telus, Dundee Precious Metals и др. Усилията ни бяха обаче насочени към това представянето на България да не остане еднократно събитие, а да продължи във времето като залегне в бъдещите програми на консултантските компании.  Такъв е алгоритъмът за по-нататъшни действия, по който се договорихме с участващите в Деня на България фирми и икономически организации. По тази причина като участници в представянията бяха привлечени още камарата на местните фирми инвеститори в столицата - Invest Ottawa и в провинция Онтарио - Ontario Centers of Excellence. Партньор в представянето ни беше още и IRAP (Industrial Research Assistance Program), програма предлагаща консултантски услуги за новостартиращи бизнеси или за разширения на съществуващи такива. По данни от компанията, поне четирима техни клиента понастоящем се интересуват от директен аутсорсинг и опцията България ще им бъде предложена. И в бъдеще нформацията ще бъде разпространявана по техните мрежи и ще бъде представяна на техни клиенти. Отделно от презентациите през целия ден функционираше „икономически щанд”, който предоставяше различни брошури и на който можеха да се получат отговори на различни въпроси по тематиката.

- Туристическа презентация за различните видове туризъм, които предлага нашата страна. Презентацията беше направена от организатор на канадска туристическа агенция и беше съпроводена с видеоматериали. Бяха раздадени туристически брошури. През целия ден в залата функционираше „туристически щанд”, на който беше давана информация за интересуващите се, както и им бяха раздавани рекламни брошури.

- Свързани с рекламирането на страната ни като туристическа дестинация, а също като търговски партньор в сферата на винарството и хранително-вкусовата промишленост, бяха щандовете, които целодневно предлагаха възможност за дегустация на български вина и храни. Съществуваше възможност и за закупуване на продукти от страна на посетителите. Продажбата беше организирана от името на Фондацията към българското дружество в района на Отава – Гатино, а приходите ще бъдат използвани за благотворителни каузи. В тази връзка в парка пред залата бяха организирани и барбекюта с български кебапчета, пред които през целия ден имаше дълги опашки.

- По отношение на културно-историческата презентация, която също беше свързана с туристическата промоция, беше представен получения от ДАБЧ филм „Това е България”. Посолството благодари за това съдействие, особено предвид високото качество на записа (4К), което направи добро впечатление. Филмът беше прожектиран на няколко големи телевизионни екрана в залата, като предвид времетраенето му беше разделен на части. В залата функционираха и две целодневни изложби – на български бродерии и шевици и на продукция на традиционни български занаяти и сувенири. Съществуваше и щанд, на който се предлагаше възможност за закупуване на българска музика. Един от елементите на програмата на живо, която протичаше на сцената през целия ден, беше ревю на български народни носии.

- Интересен за публиката фрагмент от програмата беше представянето на българската азбука. Други елементи от програмата, свързани с участие на публиката, бяха двата семинара за обучение по български народни танци, привлекли стотици желаещи. За децата беше организиран специален детски кът, където през целия ден те бяха обучавани в оцветяване на картинки на български носии, пейзажи от България, изгледи от български градове и забележителности. За децата беше органзизиран и „курс” за правене на мартеници. През деня функционираше и будка за снимки, където снимката на посетителя се налага чрез компютърна технология върху избран от него пейзаж от България или от български град.

- Програмата на живо включваше фолклорни изпълнения от четири танцови ансамбъла от Отава и Монреал, а също и на детския танцов ансамбъл към неделното училище в Отава (плюс възможности публиката да се снима с танцьорите), народни песни в изпълнение на Калоян Калчев, изпълнения на класическа музика от български композитори, демонстративни изпълнения на художествена и спортна гимнастика. Елементите от програмата бяха комбинирани така, че по възможност на всеки 15 минути или най-много на половин час да бъде представяно нещо ново, така че да се задържи интересът на публиката. Програмата завърши с изпълнения на български рок-бенд, а през целия ден отделните изпълнения бяха обявявани от водещи на английски и на френски езици.

- В рамките на програмата беше предвидена кратка официална част. Бяха изпълнени националните химни на България и Канада, а публиката поздравиха българският посланик и кметът на Отава, Джим Уотсън. Официалните гости бяха посрещнати съгласно традицията с хляб и сол. На официалната част пристъстваха още посланици и членове на дипломатическия корпус, представители на канадски институции, неправителствени организации и др.   

Следва да се отбележи още, че залата беше украсена със стотици балони в цветовете на националния ни флаг, а също и с български знамена. Специално доставени от България знамена с големи размери бяха окачени пред залата (в съответствие с договореност с общината). Посолството поръча също така банери и трансперанти, посветени на събитието, които украсиха залата отвън, а също и самата сцена. Различни материали за България вървяха постоянно по няколко големи телевизионни екрана в залата.

Допълнителни снимки

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация