Възстановяване приема на граждани в Консулската служба в Мюнхен
05 Май 2020 Новини
Консулската служба на Генералното консулство на Република България в Мюнхен възстановява от 11 май 2020 г. приема на български граждани с адресна регистрация във федералните провинции Бавария и Баден-Вюртенберг за подаване на заявления за издаване на лични карти, паспорти и временни паспорти и за получаване на издадени документи за самоличност, при стриктно спазване на санитарно-епидемиологичните мерки в условията на пандемия от COVID-19.
Дата и час за прием за подаване на заявления за лична карта и/или на паспорт могат да бъдат запазени на електронен адрес https://www.consulatebg.eu/
Предварителни записвания на дата и час за подаване на заявления за издаване на временен паспорт на граждани, които са изгубили или повредили своите лични карти и паспорти и пр., както и за спешни неотложни случаи могат да бъдат направени по имейл [email protected] или на телефони: 089 17 1176 14 и 089 17 1176 15 в работните дни понеделник-петък от 15:00 до 17:00 ч. При искане за прием за издаване на временен паспорт, както и при спешни неотложни случаи, гражданите посочват своите имена, дата и място на раждане, адрес на пребиваване във ФРГ, телефон за контакти и основания.
Приемът на граждани за извършване на нотариални удостоверения, за издаване на документи по гражданско състояние (раждане, брак и смърт) и други административни услуги временно е ограничен до нетърпящи отлагане случаи.
Важно:Валидност на документи за самоличност (лични карти, паспорти и временни паспорти) на български граждани.
Вследствие на наложените ограничителни мерки за противодействие на разпространението на пандемията от COVID -19 или по други причини мнозина български граждани, които пребивават във ФРГ, не бяха в състояние своевременно да подменят своите документи за самоличност и да се завърнат в България в срока на валидност на притежаваните лични карти, паспорти и временни паспорти.
В отговор на предложение на Посолството на Република България в Берлин, Федералното министерство на външните работи на ФРГ уведоми, че до 31.10.2020 г. германските власти по принцип ще признават като валидни документи за пътуване с цел завръщане в България личните карти, паспортите и временните паспорти на българските граждани, чийто срок на валидност е изтекъл в периода 13 март – 30 октомври 2020 г.
ПРИЕМНО ВРЕМЕ НА КОНСУЛСКАТА СЛУЖБА ЗА ГРАЖДАНИ:
понеделник, вторник, четвъртък и петък
от 9.00 ч. до 12.00 ч.
и
от 13.00 ч. до 15.30 ч.
В рамките на горепосоченото работно време за деня се приемат и граждани със спешни, неотложни случаи.
сряда от 12.00 ч. до 16.00 ч.
В рамките на горепосоченото работно време за деня се приемат и граждани със спешни, неотложни случаи.
Заплащането на консулски услуги се извършва само по електронен път (безкасово), с германска дебитна карта на POS-терминално устройство.
Връчването на получените издадени нови документи за самоличност се извършва един път седмично – сряда: от 09:00 до 11:00 ч.
На територията на Генералното консулство и в Консулската служба ще бъдат допускани само граждани с предпазни маски и с предпазни медицински ръкавици.
Информация по телефон от служители в „Консулската служба“:
в работни дни, в понеделник, вторник, четвъртък и петък на телефони
089 17 1176 14 и 089 17 1176 15 от 16:00 ч. до 17:00 ч.
Телефон за спешни случаи (без предоставяне на информация по консулски въпроси и записване на дата и час за прием в „Консулската служба“):
+ 49 172 888 10 56 в режим 24/7 (само когато има заплаха за живота и здравето на български граждани вследствие на природни катастрофи, промишлени аварии, пътно-транспортни произшествия, криминални престъпления, хуманитарни случаи и др.).