Консулската служба в Мадрид възстановява работа на 18 май 2020 г.
12 Май 2020 НовиниСКЪПИ СЪНАРОДНИЦИ,
С настоящото известие информираме, че Консулската служба при Посолството на Република България в Мадрид ще възстанови своята работа на 18.05.2020 г.
Във връзка с епидемията от Covid-19, причинявана от коронавирус, редът за запазване на часове за консулски услуги се променя, както следва:
Записването за смяна на лични документи /паспорт и лична карта/ ще става САМО с предварително запазени през интернет ден и час на следния електронен адрес www.consulatebg.eu. Подробно обяснение как да направите това можете да прочетете на сайта на Посолството в раздел „КОНСУЛСКИ СЪОБЩЕНИЯ“ - „Български лични документи“. https://www.mfa.bg/embassies/spain/messages
- Въвежда се също така предварително записване на ден и час и за останалите консулски услуги /издаване на временни паспорти, заверка на пълномощни и декларации, документи по гражданско състояние, българско гражданство, визи и др./. То ще се осъществява чрез телефоните на посолството 913 455 761 и 913 456 651 в дните от понеделник до петък, в часовете от 09.00 ч. до 17.00 ч.
- До отмяна на извънредното положение в Испания, готовите документи (лични карти, паспорти, заверени пълномощни, декларации и др.) ще се раздават само във вторник и четвъртък от 15.00 ч. до 17.00 ч
Справка за получените в посолството нови документи можете да направите на същия електронен адрес, https://consulatebg.eu раздел „Получени български лични документи“, след въвеждане на ЕГН.
При заявено от гражданите желание, готовите лични документи могат да им бъдат изпратени на посочен от тях адрес с куриерски фирми (MRW и др.). Подробна информация и образец на заявлението може да намерите на сайта на Посолството в раздел „КОНСУЛСКИ СЪОБЩЕНИЯ“ - „Български лични документи“:
https://www.mfa.bg/embassies/spain/messages
ВАЖНО: Българските граждани, живеещи извън провинция Мадрид, следва да се въздържат от запазване на часове за консулски услуги до отпадане на забраната за движение между отделните провинции в страната във връзка с извънредното положение, за да се избегнат неприятности и глоби, които испанските власти налагат в тези случаи.
След отварянето на Консулската служба, до края на месец юни 2020 г. ще се приемат заявления за лични документи само от граждани, чиито документи за самоличност са с изтекъл срок на валидност, изтичат в посочения период или са откраднати/изгубени. Моля горното да се има предвид при запазването на ден и час за подаване на заявления.
Работата в условията на пандемия налага да се вземат съответни мерки с цел избягване риска от разпространението на заразата с COVID-19 при струпването на повече хора на едно място. С оглед на това, консулската служба в Мадрид въвежда следните правила при обслужването на гражданите:
- С цел избягване струпването на много хора на едно място, лицата с определени дата и час за тяхната визита при нас трябва да се явят пред приемните помещения не по-рано от 15 минути преди определения час и да спазват стриктно указанията на физическата охрана.
- Лица с видими грипоподобни симптоми няма да бъдат допускани в Консулската служба.
- Задължително е носенето на маска и ръкавици по време на престоя в помещенията на Консулската служба. Лица без маски и ръкавици няма да се допускат.
- При влизане всеки посетител задължително трябва да дезинфекцира ръцете си с поставения за целта дезинфектант.
- Всеки посетител задължително трябва да носи предварително попълнено заявлението си за смяна на документи за самоличност (разпечатано при запазването на час), както и попълнени пълномощни, декларации, молби и т.н.
Образец на необходимия ви документ можете да намерите на сайта на посолството в раздел „КОНСУЛСКИ СЪОБЩЕНИЯ“ – „Бланки и формуляри“. https://www.mfa.bg/embassies/spain/messages
ВАЖНО: В случай, че по някаква причина заявлението не е разпечатано при запазването на час, може да изтеглите бланка, която да попълните на ръка. Образец ще намерите в раздел „БЛАНКИ И ФОРМУЛЯРИ“ на посочения по-горе сайт. Желаещите да получат временен паспорт също задължително представят попълнено заявление и всички други документи, които се изискват.
Преустановява се раздаването на бланки на място и попълването им в приемната на Консулската служба, с цел избягване струпването на хора.
- Всеки посетител задължително трябва да носи собствена СИНЯ химикалка за подписване на документите, както и изискващите се фотокопия.
- Пропускането в помещението на Консулската служба ще се осъществява от охраната, като вътре ще се допускат само по двама души едновременно.
- След подаване на документите на гишето, посетителят изчаква обработването им зад обозначението.
- На всяко гише ще се допуска само по един посетител. Семейните двойки ще се обслужват един по един, като всеки ще изчаква реда си в приемната. При семействата с деца, единият родител също изчаква с децата в приемната, докато другият подаде документите.
- Детски колички не се допускат до гишетата, освен в случаите, когато с детето е само единият родител.
- Забранява се поставянето върху плотовете на гишетата на всякакви лични предмети (чанти, телефони, портфейли, торби и т.н.).
- Заплащането на всички консулски услуги ще се извършва САМО С БАНКОВА КАРТА на поставените за целта POS-терминали. Пари в брой няма да се приемат.