УНИЦЕФ-Грузия организира среща по линия на образователен проект, финансиран от България
02 Декември 2021 Новини
В рамките на финансирания по линия на българската помощ за развитие в размер на 73 000 долара проект „Включване на най-уязвимите деца и подрастващи извън училище в достъпа до качествено образование в Грузия“ на 2 декември 2021 г., бе проведена съвместна среща на първия заместник-министър на образованието и науката Ека Дгебуадзе, временно управляващия Посолството на Република България в Грузия Илия Начев и ръководителя на УНИЦЕФ-Грузия Гасан Халил с ученици и техните родители, както и учители от 17-о Училище в гр. Рустави. Училището и неговите възпитаници са част от мрежата от училища, с които УНИЦЕФ-Грузия и Министерството на образованието и науката на Грузия работят по линия на финансирания от България тристранен проект, целящ реинтеграцията на деца и подрастващи, които са извън образователната система на Грузия или са в риск от изпадане от училищното обучение.
По време на своето кратко обръщение към присъстващите временно управляващия на посолството на България в Грузия Илия Начев изрази удовлетворението си от реализирането на настоящия проект и подчерта, че грижата за децата и подкрепата за качествено образование са сред приоритетите на българската помощ за развитие. Той посочи, че България ще продължи да подкрепя усилията на Грузия в областта на приобщаващото образование и интеграцията на всички деца в образователната система на страната, както и изказа благодарност към УНИЦЕФ-Грузия и Министерството на образованието и науката на страната за отличното взаимодействие в тази област.
От своя страна заместник-министър Дгебуадзе и Гасан Халил приветстваха усилията на българското правителство и в частност на Министерството на външните работи на България за приоритизирането на темата образование и систематичната подкрепа, която страната ни оказва в тази област по линия на инструмента „Помощ за развитие“.
В рамките на дискусията децата от 17-о училище в Рустави и техните родители споделиха своите впечатления от програмите за обучение, през които преминават, както и трудностите, с които се сблъскват в образователния процес, като смело посочиха, че биха се радвали на по-чести подобни срещи, за да могат да споделят своите наблюдения и предизвикателствата, пред които се изправят в училищната среда.