Diplomatic missions

Africa

Asia

Australia and Oceania

Europe

North America

South America

Беларусь, Минск, Посольство Республики Болгария

Харта на клиента

Приложение № 2

 

ХАРТА НА КЛИЕНТА

 

Консулска служба към Посолството на Република България в гр. Минск осъществява своята дейност съгласно вътрешното законодателство на Република България и действащото международно право. Осъществява прозрачно, ефективно и модерно административно обслужване, за да отговори на реалните потребности на гражданите и на бизнеса.

Хартата на клиента запознава гражданите с принципите и стандартите за предоставяне административни услуги от Консулска служба към Посолството на Република България в гр. Минск и писмено изразява волята и желанието за сътрудничество с всички клиенти. Информира Ви за нивото на обслужване, на което може да разчитате от страна на нашите служители, какво очакваме от Вас и какво следва да предприемете, ако стандартите не се изпълняват и не сте удовлетворени от обслужването.

При настъпване на изменения в нормативната уредба Хартата на клиента своевременно се актуализира.

 

I. ЦЕЛИ И ПРИНЦИПИ, КОИТО КОНСУЛСКАТА СЛУЖБА КЪМ ПОСОЛСТВОТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ В МИНСК ПОСТАВЯ В ОБЛАСТТА НА АДМИНИСТРАТИВНОТО ОБСУЛЖВАНЕ:

  1. Работа в полза на обществения интерес, посредством предоставяне качествени и навременни административни услуги, в нормативно установените срокове, както и улесняване на физическите и юридически лица при:

    - Регистриране на исканията (заявленията) за услуги;

    - Получаване на информация за сроковете на изпълнение;

    - Получаване на справки за текущото състояние на преписките;

  2. Постигане на прозрачност и отзивчивост, като Ви осигуряваме възможност за комуникация с любезни, вежливи и добре информирани служители по време на целия процес на административното обслужване;
  3. Повишаване на качеството и ефективността на работата по административното обслужване в Консулска служба към Посолството на Република България в гр. Минск;
  4. Елиминиране възможностите за корупция, включително чрез недопускане на пряк контакт между търсещия услугата и служителят, реално работещ по административната услуга – предмет на предоставяне;
  5. Създаване на любезна и делова обстановка за потребителите на административни услуги;
  6. Обслужване на всички потребители без дискриминация, произтичаща от раса, религия, социален статус, възраст, убеждения, етническа принадлежност, гражданство, произход, религия, образование, политическа принадлежност;
  7. Предоставяне на ясна, лесно разбираема, пълна и точна информация за решаване проблема на всеки потребител;
  8. Осигуряване конфиденциалност на информацията, придобита от служителите при или по повод извършване на административни услуги;
  9. Осигуряване на надеждна обратна връзка.

 

II. ОБЩИ И СОБСТВЕНИ СТАНДАРТИ ЗА КАЧЕСТВОТО НА АДМИНИСТРАТИВНОТО ОБСЛУЖВАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА АДМИНИСТРАТИВНИ УСЛУГИ. НАЧИНИ ЗА ДОПИТВАНЕ ДО ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ И ОТЧИТАНЕ НА РАБОТАТА ПО ПРИЛАГАНЕ НА СТАНДАРТИТЕ

 

ОТНОШЕНИЕ КЪМ ПОТРЕБИТЕЛЯ

  1. Задължаваме се да информираме за структурата, функциите и координатите на администрацията, за работното време, за предоставяните административни услуги, необходимите документи, за сроковете и таксите;
  2. Задължаваме се да имаме вежливо, любезно и отзивчиво отношение към всеки потребител на административни услуги;
  3. Задължаваме се да се отнасяме с внимание и загриженост към Вашите проблеми, свързани с предоставяните административни услуги и при наличие на проблем да търсим алтернативен начин за неговото решаване;
  4. Задължаваме се да спазваме конфиденциалност на информацията, относно всяко Ваше запитване;
  5. При или по повод контакта си с Вас във връзка с административното обслужване, ние се ангажираме да спазваме настоящата Харта на клиента.

 

РАВНОПОСТАВЕНОСТ И ПРОЗРАЧНОСТ

  1. Задължаваме се да носим отличителни знаци с имената, снимка, длъжността, администрацията и звеното, към което работим;
  2. При водене на телефонни разговори служителите на Консулската служба в гр. Минск се идентифицират чрез собствено и фамилно име;
  3. Безпристрастност, обективност и честност при извършване на административната услуга;
  4. Спазване на политическа неутралност;
  5. Противодействие на корупционни прояви и други неправомерни действия;
  6. Недопускане предпоставки за конфликтни ситуации, а при възникването им - запазване на спокойствие, вежлив тон и прилагане на умения за преодоляването им.

ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ

  1. Задължаваме се да осигуряваме ясна, лесно разбираема, пълна и точна информация за услугите, които предоставяме. Ако не успеем, моля уведомете ни и ще се опитаме да направим допълнение към първия ни отговор;
  2. Задължаваме се да Ви предоставяме информация, относно предоставяните административни услуги по следния начин:
  • на място в сградата на Консулска служба към Посолството на Република България в гр. Минск, площадь Свободы, 11, ет.1 в приемното време в работните дни от 10.00 часа до 13.00 часа (подаване на документи) и от 14.00 до 15.00 часа (за получаване готови документи);
  • по телефона на Консулската служба в Минск +375 17 374 62 64, всеки работен ден от 14:00 ч до 16:00 ч.;
  • на официалната ни интернет страница - http://www.mfa.bg/embassies/belarus ;
  • чрез отговори на постъпили от Вас запитвания на официалната ни електронна поща: [email protected]
  1. Задължаваме се да актуализираме периодично информацията във връзка с нашата дейност и предоставяните от нас административни услуги на официалната ни интернет страница.

 

III. ПРАВА И ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ПОТРЕБИТЕЛЯ

  1. Право на обслужване по модела “едно гише“;
  2. Право на точна информация;
  3. Право на навременни услуги, съгласно нормативно установените срокове;
  4. Право на учтиво и вежливо обслужване;
  5. Право на изискване на идентификация от обслужващия служител;
  6. Право на конфиденциалност на информацията.

 

IV. ЗАДЪЛЖЕНИЯ И ОТГОВОРНОСТИ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ

В качеството Ви на потребител на административни услуги, предоставяни от Консулска служба към Посолството на Република България в гр. Минск, Ви молим:

  1. Да се отнасяте с уважение към служителите, като не допускате обиди, заплахи и други действия на саморазправа;
  2. Да се въздържате от търсене на преференциално отношение;
  3. Да съобщавате за всяка корупционна практика;
  4. Да представяте пълна и точна информация и съответните, изискуеми от закона или от други нормативни актове, документи;
  5. Да уведомявате своевременно за всяка промяна на обстоятелствата, свързана с исканата услуга;
  6. Да посочвате точния си адрес, телефон и e-mail адрес за връзка с Вас;
  7. Да отправяте Вашите предложения, сигнали и възражения по законоустановения ред;

 

V. ОРГАНИЗАЦИЯ И ПОДОБРЯВАНЕ НА РАБОТАТА СЪС СИГНАЛИ, ПРЕДЛОЖЕНИЯ И ЖАЛБИ

  1. Моля, информирайте ни, в случай че не сте доволни:
    • от действията на служител на нашия екип, който предоставя невярна информация или се отнася с Вас непрофесионално;
    • от изпълнението на стандартите за обслужване;
    • от решение, което сме взели;
    • от който и да е аспект на нашата работа.
  2. Изпратете Вашето предложение или сигнал срещу незаконни или неправилни, или пораждащи съмнение за корупция действия или бездействия на наши служители на адреса на администрацията.

    Възможните начини за подаване на жалби, сигнали и предложения до Инспектората на МВнР са публикувани на официалната страница на МВнР, рубриката „Сигнали за корупция“:

    • „Приемна на МВнР“ – Гише № 1;
    • Пощенската кутия в приемната на Консулската слубжа в Минск;
    • Електронната поща на Инспекторат: [email protected];
    • Зелен телефон за подаване на сигнали: +35980016070

    На подадените по установения ред жалби, сигнали и предложения, МВнР отговаря писмено в сроковете предвидени в глава VIII на Административнопроцесуалния кодекс. Не се образува производство по анонимни предложения и сигнали, както и по сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години.

  3. Ако смятате, че взетото от нас решение нарушава Вашите законни права и интереси, можете да се обърнете към омбудсмана с жалба или сигнал срещу работата на администрацията.

 

ОБРАТНА ВРЪЗКА

  1. Задължаваме се да усъвършенстваме условията за подаване на Вашите предложения, мнения, сигнали, похвали и оплаквания, което може да правите, като използвате:
    • нашата официална електронна поща - [email protected];
    • чрез кутията за сигнали, жалби, мнения и коментари, разположена в залата за прием на граждани в консулската служба, намираща се на адрес: г. Минск, площадь Свободы, 11, ет.1;
    • телефон в работно време: +375 (17) 374-85-58;
    • лично

         Ние задължително ще направим проверка и ще Ви отговорим писмено.

  2. Задължаваме се да анализираме Вашите предложения, мнения, сигнали, похвали и оплаквания и да предприемаме съответните действия, когато те са в нашата компетенция.

VI. УСЛУГИ, ПРЕДОСТАВЯНИ В КОНСУЛСКАТА СЛУЖБА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ В МИНСК:

  1. Издаване на временен документ за пътуване на граждани на държави-членки на Европейския съюз /Услуга № 1073 от Административния регистър/;
  2. Издаване на временен паспорт на български граждани /Услуга № 1312 от Административния регистър/;
  3. Нотариални удостоверявания, извършвани от консулските длъжностни лица на Република България в чужбина /Услуга № 1436 от Административния регистър/;
  4. Снабдяване на български граждани, постоянно живеещи в чужбина с актове/удостоверения за гражданско състояние (акт/удостоверение за раждане, акт/удостоверение за брак, акт/удостоверение за смърт) /Услуга № 2154 от Административния регистър/;
  5. Приемане и обработване на заявления за български лични документи (БЛД) и предаване на готови такива на български граждани в чужбина: лична карта, паспорт, свидетелство за управление на МПС /Услуга № 2365 от Административния регистър/;
  6. Издаване на визи на чуждестранни граждани за летищен транзит (виза вид "А") /Услуга № 2429 от Административния регистър/;
  7. Издаване на визи за краткосрочно пребиваване на чуждестранни граждани в Република България (виза вид "C") /Услуга № 2430 от Административния регистър/;
  8. Издаване на визи за дългосрочно пребиваване на чуждестранни граждани в Република България (виза вид "D") /Услуга № 2431 от Административния регистър/;
  9. Съдействие за издаване на свидетелство за съдимост на български граждани /Услуга № 2713 от Административния регистър/;
  10. Издаване на удостоверение за завръщане в Република България на чужденец /Услуга № 2714 от Административния регистър/;
  11. Приемане чрез дипломатическите представителства на документи по процедурите, свързани с българско гражданство (придобиване, възстановяване, освобождаване и установяване наличие на българско гражданство) до получаване на готовите удостоверения за българско гражданство от съответните лица /Услуга № 235 от Административния регистър/;
  12. Заверка и легализация на документи, преводи и други книжа /Услуга № 1778 от Административния регистър/.

ПРИЕМНО ВРЕМЕ НА КОНСУЛСКИТЕ СЛУЖБИ ЗАД ГРАНИЦА:

Приемното време на Консулска служба в гр. Минск е от 10.00 до 13.00 ч. от понеделник до петък (подаване на документи) и от 14.00 до 15.00 часа (за получаване готови документи);

Час за извършване на услугите се заявява на обявения телефон (+375 17 374 62 64) на Консулската служба или лично всеки работен ден от 14:00 ч до 16:00 ч.

Информация за контакт и приемно време на задграничните представителства на Република България може да бъде намерена на следния интернет адрес: http://www.mfa.bg/15/findanembassy, както и на интернет страницата на Посолството на Република България в Минск https://www.mfa.bg/embassies/belarus/.

Настоящата Харта е отворена за изменения и допълнения, съобразени с нормативните промени, потребностите и изискванията на потребителите.

This site uses cookies. By accepting cookies you can optimise your browsing experience.

Accept Refuse More