НОВИНИ

Български художници на Пекинското художествено биенале 2022 г.

27/01/22

На 21 януари2022 г. се проведе тържествената церемония по откриването на Пекинското художествено биенале 2022 г. Организатори на този най-престижен столичен фестивал на културата и изкуството са: Пекинска община, Китайската федерация на културата и изкуството, Асоциация на художниците в Китай и Националната художествена галерия. За първи път в двадесетгодишната му история Биеналето се провежда след 3, а не след 2 години. Също така, за първи път тази година поради епидемичната обстановка на откриването не присъстваха създателите на художествените творби. Бяха поканени само тесен кръг от ръководители на китайски художествени организации и представители на дипломатическата общност.

Благодарение на посолството на Р България в Пекин в престижната изложба бяха включени и трима български артисти, които представиха творбите си, създадени по време на работата им в различни райони на Китай.

Българският художник, скулптор и преподавател по изкуства от текстил, виден преподавател в Китайската академия по изящни изкуства, във Факултета за изкуства от текстил Асадур Маркаров представи художествената инсталация „Усетено пристигане в нова среда Първи пейзаж“. Инсталацията включва две картини, поставени на ъгъл от две стени. Двете картини са свързани с интересна мрежа от текстилни влакна, които се преплитат и свързват различни точки от картините от двете стени. 

Картината върху коприна „Моят номер“ на художничката Мария Ганевае вдъхновена от идеята, че съществуването на всеки човек е обвързано с цифри в съвременния свят и че човекът не може да избяга от това свързване. Художничката представя своя „номер“ като сбор от важни за нея дати. Идеята търси съществуването чрез важните за нас неща, като спомени и емоции, в алтернатива на съществуването само под номер за идентификация.

Художничката Гергана Рахнева се представи с творбата си „Одеждите на златната рибка“.Рисунката изобразява символизма на златната рибка, която има важна роля в народните поверия на много култури, включително на България и Китай. Този образ свързва хората, независимо от етническата им принадлежност.