НОВИНИ

СЪВРЕМЕННИ БЪЛГАРСКИ ФОТОГРАФИ В БЪЛГАРСКОТО КОНСУЛСТВО ВЪВ ФРАНКФУРТ

09/03/21

Творби на двама съвременни български фотографи - Иво Малинов и Никола Бумбалов Недич са вече част от Художествения фонд на Държавния културен институт към министъра на външните работи и понастоящем са експонирани в Българското генерално консулство във Франфурт. Общият брой на фотографиите е 10 и те са неотменна част от модерния интериор на новата сграда на Консулството ни.

Биографията на Иво Малинов е много богата. Той е бил журналист и продуцент, има опит както в радиото, така и в телевизията. Писал е филмови сценарии на английски език. Автор е на политически трилъри. Повече от 20 години работи в сферата на стратегическия маркетинг и бизнес развитие. Той борави с  техниката композитна фотография - нов, дигитален хибрид между фотографията, графичния дизайн и живописта. Композитът е сплав, създадена от първоначалното фотоизображение, „дорисувано” с фантазията и посланието на автора.

За своите творби фотографът споделя: „Композитната фотография е нещо като импресионизма в онова време, когато импресионистите решават да погледнат към света наоколо през един филтър. Композитната фотография дава точно тази възможност – да погледнеш през един филтър, през едно ново, силно индивидуално осмисляне и пресъздаване на това, което виждаш с очите си. Защото това, което виждат очите ти, може би не е най-важното. Най-важното е какво усещат сетивата ти.“

Ямболският фотограф и художник по образование, Никола Бумбалов Недич, е един от първите носители на наградата за експериментална фотография „Стилб”, създадена в града на българските модернисти Ямбол през 80-те години на XX век.

За него доц. Лозанов пише: „Самопризнанието за отсъствие на стил, всъщност, е заявка за експериментиране с различни стилове и техники, но и повече от това – той самоотвержено се хвърля в експерименти с всякакви жанрове, подходи и риторики във фотоизкуството. Казвам „експерименти”, защото картината, която изграждат работите му, подредени една до друга, е мостра за онова време, когато експериментална фотография и художествена фотография съвпадаха. И напомняне, че то може и да не е напълно отминало.“